• Sanna8301

Kan man se könet?

Hej på er. Jag har nyss fått upp ögonen för "the nub theory" som innebär att man redan i v 12 kan se kön. Om "nubben" pekar mer än 30 grader upp är det en kille, annars en tjej.

Typ så.

Men nu till saken, jag ser inte vad som är "nubben" så teorin går inte ens att pröva.

Kan nån snälla hjälpa mig?

Vad är nubben på min bild?

Och vad ser det ut att vara för kön?

Hjälp snälla *nyfiken så jag spricker*

Kram S

• Svar på tråden Kan man se könet?
  • Sanna8301

Tack snälla för svar :) viljen av strecken tittar man på? Jag trodde först den nedersta delen, den med två delar och något i mitten. Men när man tittar på andras (googlar) så ser det ut att vatje högre upp. Blir förvirrad :P

• Anonym (S)

Tydlig nub. Skulle gissa tjej. Nuben är de två vita parallella strecken jämte ryggraden. Om du förstår :)

• Sanna8301

Den där nedersta alltså? :) jo jag ser den, men ser typ två "nubar" till högre upp hahahha

Hur exakt är denna teori?

• MarinaT

jag har själv fått upp ögon och öron för detta med, och håller på att studera hela tiden. 
    tänker precis som du att jaginte är helt säker på vad som är nuben, 
    titta gärna på min bild med och se om man kan tyda?

• Sanna8301

det är jättesvårt tycker jag. Din bild kan ju väldigt lätt tolkas som båda. det ser ut som en tjej, samtidigt (beroende på varifrån man mäter ryggraden) så kan den oxå peka över 30 grader, kille.

fast jag tolkar iofs min bild oxå på olika sätt. 50/50 mao.

vad skulle du gissa med min bild?

• MarinaT
    Sanna8301 skrev 2017-02-07 19:24:13 följande:

det är jättesvårt tycker jag. Din bild kan ju väldigt lätt tolkas som båda. det ser ut som en tjej, samtidigt (beroende på varifrån man mäter ryggraden) så kan den oxå peka över 30 grader, kille.

fast jag tolkar iofs min bild oxå på olika sätt. 50/50 mao.

vad skulle du gissa med min bild?

Nu är jag som sagt inte jätte insatt i detta, men jag tycker att det är en självklar tjej hos dig. men tro inte 100% på det som sagt jag är nybörjare på denna teorin.

Har du testat några andra tester, som ringtest eller bikarbonattest? 

inte för att jag tror på sådant, men just för skojs skull =)

jag la in bild på ingender.com och där trodde de som svarat att det var flicka 
    min känsla säger det med om jag ska va ärlig, eftersom längtan efter en flicka är stark så vågar jag inte hoppats på det för mycket 
    jag har två pojkar redan
  • Sanna8301

jag förstår dina känslor. Du sa något om bikarbonattest. Vad är det för nåt?

• MarinaT
    Sanna8301 skrev 2017-02-08 19:45:08 följande:

jag förstår dina känslor. Du sa något om bikarbonattest. Vad är det för nåt?

Man kissar i en mugg med bikarbonat så om det bubblar blir det en pojke händer det inget blir det en flicka.

Har du barn sen innan eller är det din första?
  • Sanna8301

måste testa. Låter skumt, men rolig kuriosa :P

Det är andra barnet. Har en gosse på 3 år som ser fram emot att bli storebror. <3

Det här med nub teorin..

Hur pålitlig är den? Har du nån aning?

• MarinaT
    Sanna8301 skrev 2017-02-08 21:24:02 följande:

måste testa. Låter skumt, men rolig kuriosa :P

Det är andra barnet. Har en gosse på 3 år som ser fram emot att bli storebror. <3

Det här med nub teorin..

Hur pålitlig är den? Har du nån aning?

Inte för att jag tror på sådant heller men lite roligt att testa bara!

Jag vet faktiskt inte hur pålitlig den är men det verkar ha stämt på

Många.

När har du bf?
  • Sanna8301

31/7 är bebisen beräknad att komma. Ni då? :)

Ska ni ta reda på om det blir en flicka eller pojke om/när ni får chansen?

Ist fall får du gärna berätta vilket så man kan lära sig tyda nub-bilder efter facit^^

vi tänker ta reda på vad det blir. Kan lägga ut här sen. I mars har vi tid.

• MarinaT
    Sanna8301 skrev 2017-02-10 09:58:41 följande:

31/7 är bebisen beräknad att komma. Ni då? :)

Ska ni ta reda på om det blir en flicka eller pojke om/när ni får chansen?

Ist fall får du gärna berätta vilket så man kan lära sig tyda nub-bilder efter facit^^

vi tänker ta reda på vad det blir. Kan lägga ut här sen. I mars har vi tid.

jag är beräknad 8/8. har rul 10/3 
    tror inte vi tar reda på det, jag vill gärna ha det som överraskning, men vi får se om vi ångrar oss, jag börjar känna mig otålig ju närmare det kommer :) just för att se om teorierna stämmer :D 
    absolut jag håller er uppdaterade :) 

detsamma :)
Svar på tråden Kan man se könet?