• juliakarlssons

Solsemester 2 veckor billigt

Hej!

Jag skulle vilja ha era tips på resemål. Det är en resa som kommer äga rum i slutet på Augusti och vi har tänkt att vara borta två veckor. Det är solsemester vi är ute efter. Vi tänkte först att Thailand vore det perfekta stället att åka till, kanske dyrt med flyg och hotell men väl där så är ju mat osv billigt, vad vi förstått. Men sedan insåg vi att det ju är regnperiod då i Thailand.. Nu har vi varit inne lite på Kroatien istället. Sitter och googlar mycket men det är så svårt att få fram något bra samlat på ett och samma ställe. Så kom nu snälla med alla tips ni har på ett bra resemål för solsemester i Augusti, två veckor, gärna där det är hyfsat billigt (att äta, taxi osv främst, men gärna dit flyg & hotell inte är överdrivet dyrt heller). Berätta gärna lite ifall ni själva har erfarenhet av landet ni tipsar om också! Tack på förhand!!

• Svar på tråden Solsemester 2 veckor billigt
  • FruNyfiken

Ja, precis som du skriver skulle jag inte välja Thailand i augusti!
    Under sommarhalvåret åker vi till länder runt Medelhavet. Kan vara väldigt varmt i augusti, men ändå lite svalare än juli.
    Grekland, Italien, Kroatien, Portugal, Spanien är alla bra resmål den perioden. Kroatien är lite billigare och jag kan varmt rekommendera landet, helt fantastiskt!
    Annars kan ni prova Polen. De har jättefina stränder och mycket billigare än resten av Europa

• juliakarlssons
    FruNyfiken skrev 2017-01-27 20:30:45 följande:

Ja, precis som du skriver skulle jag inte välja Thailand i augusti!
    Under sommarhalvåret åker vi till länder runt Medelhavet. Kan vara väldigt varmt i augusti, men ändå lite svalare än juli.
    Grekland, Italien, Kroatien, Portugal, Spanien är alla bra resmål den perioden. Kroatien är lite billigare och jag kan varmt rekommendera landet, helt fantastiskt!
    Annars kan ni prova Polen. De har jättefina stränder och mycket billigare än resten av Europa

Tack för tips! Får nog läsa mer om Kroatien, det verkar fint. Vart i Kroatien har du varit? :)
  • FruNyfiken
    juliakarlssons skrev 2017-01-28 17:01:43 följande:
    Tack för tips! Får nog läsa mer om Kroatien, det verkar fint. Vart i Kroatien har du varit? :)
    Vi har varit i Dubrovnik och gjort utflykter till Brac, Split och Makarska.
    I maj åker vi till Dubrovnik igen och vi kommer säkert att åka till Kroatien många fler gånger!
Svar på tråden Solsemester 2 veckor billigt