• Paincake

Pytteblödning, v 24

Hej!

Jag är gravid med tredje barnet och går in i v 25 (24+0) imorgon. Igår upptäckte jag att det kommit några droppar färskt blod i trosorna samtidigt som jag fick massor med smärtsamma sammandragningar och mensvärk. Fick en tid på förlossningen genast och allt såg fint ut. Tappen var opåverkad och lång och de hittade inte någon orsak till blödningen, som dessutom hade upphört.

Idag har det kommit någon droppe blod till men sammandragningarna har lugnat sig betydligt efter en dag på soffan. Jag har inte ansträngt mig fysiskt, varken idag eller igår, och bebis buffar på som den ska. Vad i allsindar kan det ha varit? Någon som varit med om något liknande?

• Svar på tråden Pytteblödning, v 24
  • Linnis92

Torra slemhinnor kanske, det kan ju göra så du börjar blöda. Har du haft sex nyligen så kan det i kombination med torra slemhinnor resultera i blödning.

• Paincake

Har inte haft sex (jo, jag är ju gravid ;) men inte senaste veckan) så det beror inte på det. Då brukar väl dessutom det mer vara som blodiga flytningar? Den här gången var det klarröda bloddroppar, tänk mitt-i-mensenblod.

• Linnis92

Är jag fick en blödning i vecka 36 så forsade blodet, så det behöver absolut inte bara vara som flytningar.

Men du ha ju kollat med förlossningen och allt såg bra ut så bara att andas ut denna gång :) hoppas du slipper mer blödningar framöver.

• Paincake
    Linnis92 skrev 2017-01-27 19:46:28 följande:

Är jag fick en blödning i vecka 36 så forsade blodet, så det behöver absolut inte bara vara som flytningar.

Men du ha ju kollat med förlossningen och allt såg bra ut så bara att andas ut denna gång :) hoppas du slipper mer blödningar framöver.

Hu, vad otäckt.

Ja, vi håller tummarna att det inte blir mer än så. :)
  • Bäbiiiis

Jag fick en blödning i v 18 som höll i 4 dagar. Det var klarrött och tillräckligt mycket för att det skulle rinna ut. Hade även mkt sammandragningar pga blödningen. Fick komma på ul och de såg att det blodet kom från livmodern men både barnet och tappen var opåverkad. Jag fick medicin som skulle stoppa blödningen och order om 1 veckas vila/sjukskrivning. Orsaken kunde de inte säga. Men jag tänker att det kanske var moderkakan som fick någon blodkärlsbristning. Är nu i v 25 och har inte haft någon mer blödning.

• Paincake
    Bäbiiiis skrev 2017-01-28 08:41:19 följande:

Jag fick en blödning i v 18 som höll i 4 dagar. Det var klarrött och tillräckligt mycket för att det skulle rinna ut. Hade även mkt sammandragningar pga blödningen. Fick komma på ul och de såg att det blodet kom från livmodern men både barnet och tappen var opåverkad. Jag fick medicin som skulle stoppa blödningen och order om 1 veckas vila/sjukskrivning. Orsaken kunde de inte säga. Men jag tänker att det kanske var moderkakan som fick någon blodkärlsbristning. Är nu i v 25 och har inte haft någon mer blödning.

Vad skönt att det gick bra. Än så länge har jag ju fått 100 % positiva berättelser. :)
Svar på tråden Pytteblödning, v 24