Vill bli gravid igen!
Jag vet egentligen inte varför jag skriver, men känner väl att jag måste skriva av mig..
Vi fick vårt första barn i mars, ammade 7 månader, funkade hur bra som helst. Vi ville gärna ha våra barn tätt. Men jag fick ingen mens förrän 9 1/2 månad efter förlossningen.
Eftersom jag hade en konstig känsla i kroppen, ont i magen, illamående mm tog jag ett grav.test som visade neg, men jag började kolla med ägglossningstest istället, eftersom jag hört att man kan känna av ägglossningen mer efter en graviditet. Och visst var det så!
Vi hade sex dagarna innan det visade "glad gubbe" och även när det visade. Samt någon dag efter. Men det blev ändå inget.. (känns lite fusk, men när vi ändå visste så ville vi försöka..!) Men nu kom mensen i förrgår.. känner mig så deppig! Förra gången blev jag gravid på första försöket.. (jag vet att det kan ta år att bli gravid, men jag känner mig ändå jättebesviken!!) och när min bästa kompis berättade att hon precis plussat lände jag mig så himla ledsen! Varför kunde inte jag bli gravid?!
Varför blev jag inte gravid fast vi prickade rätt?