• Anonym (Missnöjd med min näsa.)

Näsoperation?

Jag är en tjej på 20 år som har varit missnöjd med min näsa så länge jag kan minnas... Sedan jag var ca 11-12år iallafall. Har inte mått så dåligt över den att det har påverkat hela mitt liv liksom, men i perioder så har jag t.ex. inte velat titta någon i ögonen ordentligt eller för länge då det känns som att personen endast kollar på min fula näsa. Har många gånger tänkt att "Nej, jag ska vara nöjd som jag är. Jag får lära mig att leva med min näsa". Det funkar i perioder, men jag kommer ändå på mig själv med att tänka på den i ganska många situationer. Vill säga att jag idag ändå är väldigt självsäker, jag trivs med exakt allt med mig själv, förutom just min näsa. Så efter att ha försökt att nöja mig med min näsa, så tänker jag nu å andra sidan.. Varför ska jag göra det? Jag kan ju uppenbarligen inte få bort tankarna på min näsa och hur icke-nöjd jag är med den. Så jag har bestämt mig för att börja spara till en näsoperation. Jag har nu massa frågor och funderingar, känner du att du kan bidra med något svar eller någon erfarenhet så gör gärna det!

Om någon här har gjort en näsoperation, eller känner någon som har gjort det, vilken klinik genomförde ni operationen på? Vilka erfarenheter har ni från kliniken? Vad kostade eran näsoperation? Tog ni lån eller sparade ni ihop pengarna? Om ni sparade, hur lång tid tog det att spara ihop? Fick ni genomföra en andra operation för ex. korregeringar? Är ni nöjda med resultatet? Har ni fått några problem med näsan efter operationen?

Jag undrar också hur era nära och kära reagerade när ni berättade/när de såg att ni genomfört en näsoperation? Är lite rädd för vad min familj ska tycka då de inte har en aning om att jag inte är nöjd med min näsa... Min mamma är ganska så emot skönhetsoperationer, men sen är ju hon också skitsnygg naturligt så.. Mina vänner skulle däremot inte bry sig, de skulle bara vara glada för min skull.

Vore kul att höra allas erfarenheter! Den sista frågan kan ju den som genomfört vilken typ av skönhetsoperation som helst svara på. :)

• Svar på tråden Näsoperation?
  • Anonym (En mamma)

Jag har inga tips om operationen eller annat. Vill bara säga att jag tycker du gör rätt som opererar. Om det är något man stört sej på hela livet och det enkelt går att rätta till ser jag inget fel i att göra det. Det jag funderar på är om du inte kan prata med fin mamma. Mammor kan ibland vara mer förstående än man tror. Kanske vill hon betala din operation. Jag har själv barn i din ålder och skulle dom berätta att dom mått dåligt av sin näsa eller utstående öron och dom tänkt på det hela livet skulle jag utan att tveka betala för operationen. Däremot skulle jag inte finansiera en läppförstoring eller en tatuering.

• Anonym (Missnöjd med min näsa.)
    Anonym (En mamma) skrev 2017-01-28 15:37:35 följande:

Jag har inga tips om operationen eller annat. Vill bara säga att jag tycker du gör rätt som opererar. Om det är något man stört sej på hela livet och det enkelt går att rätta till ser jag inget fel i att göra det. Det jag funderar på är om du inte kan prata med fin mamma. Mammor kan ibland vara mer förstående än man tror. Kanske vill hon betala din operation. Jag har själv barn i din ålder och skulle dom berätta att dom mått dåligt av sin näsa eller utstående öron och dom tänkt på det hela livet skulle jag utan att tveka betala för operationen. Däremot skulle jag inte finansiera en läppförstoring eller en tatuering.

Jag håller med dig om att det inte finns något fel i att rätta till något som man inte är nöjd med, jag menar min näsa stör mig så mitt vardagliga liv ibland påverkas negativt av det... Jag tror däremot inte att min mamma skulle gå med på att betala operationen, aldrig någonsin tyvärr. Hon lär snarare tycka att det är onödigt att lägga pengar på något sådant.. Men det är inte så lätt för henne att förstå som själv inte har liknande problem. :) Tack för svar!
  • jagharopererat

Nu skummade jag bara igenom ditt inlägg, men jag har själv opererat näsa, för exakt 10 år sen. Definitivt det bästa jag gjort. Opererade på Lidingö privatklinik. Mycket nöjd med resultatet. Kommer inte riktigt ihåg vad operationen kostade men ca 23-25 tkr. Betalade kontant. Var där först på en konsultation där de visade bilder på hur näsan skulle se ut efteråt. Sedan var det bara till att boka tid för operation. Jag kunde under samma dag som operationen skedde ta mig hem 50 mil i bil. Var smått illamående men superpigg för övrigt. Inget smärtsamt, bandage för näsan i ca 10 dagar. Därefter var näsan lite svullen men efter ett tag avtog svullnaden.

• jagharopererat

Ja just det. Blandade reaktioner men de som jag trodde skulle ha något emot operationen visade sig vara de mest förstående. Ingen som var arg eller så. Hursom, bry dig INTE över hur andra kommer att reagera utan go for it! :)

• Anonym (Näsa)

Läs pä min-nasoperation.se

Du kommer att känna igen dig i mycket! Hjälpte mig med mitt beslut och en anti mamma....

Svar på tråden Näsoperation?