• Babybel

    inga biverkningar Ovitrelle omgång 3???

    Jag har behandlats med ovitrelle 3 ggr. De första 2 fick jag hemska biverkningar i form av ömma bröst och rejäl mensvärk.

    Nu, omgång 3 känner jag inget alls??? Nu har det gått 4 dagar och jag fattar inget. Någon som haft lika? Är det olika trots att det är samma preparat?

  • Svar på tråden inga biverkningar Ovitrelle omgång 3???
  • Caarina1985

    Hej,

    Blir lite fundersam... Behandlas du med ovitrelle?

    Det är ju den sista sprutan du tar för att ägglossningen ska ske.

    Jag har själv inte drabbats av biverkningar de 3ggr som jag tagit den. Men jag förvånas inte över det symptom som du beskriver. Det är ju ägglossningssymptom fast du har säkert fått det x100 iom att det blir medicinskt påskyndat. Nu är din kropp förmodligen lite mer van vid detta eftersom du gjort det så många gånger och därför klarar dig undan biverkningarna....

    Bara vad jag tror, men känner du dig osäker så kontakta din klinik.

  • Babybel
    Caarina1985 skrev 2017-01-29 16:26:47 följande:

    Hej,

    Blir lite fundersam... Behandlas du med ovitrelle?

    Det är ju den sista sprutan du tar för att ägglossningen ska ske.

    Jag har själv inte drabbats av biverkningar de 3ggr som jag tagit den. Men jag förvånas inte över det symptom som du beskriver. Det är ju ägglossningssymptom fast du har säkert fått det x100 iom att det blir medicinskt påskyndat. Nu är din kropp förmodligen lite mer van vid detta eftersom du gjort det så många gånger och därför klarar dig undan biverkningarna....

    Bara vad jag tror, men känner du dig osäker så kontakta din klinik.


    Hehe, alltså jag har fått sprutan när jag haft mogna äggblåsor. Första gången (då blev jag gravid) hade jag hemsk molvärk och jätteöm i brösten, andra gången samma sak men blev inte gravid. Nu 3:e gången känner jag precis ingenting. Nästan så att jag undrar om jag gjort fel. Men du kände inget alls någon av gångerna?
  • Caarina1985

    Jag kände ingenting någon av gångerna.. Jag tror inte att du behöver oroa dig för att du inte haft någon känning av sprutan.

Svar på tråden inga biverkningar Ovitrelle omgång 3???