• Mrs94

Tjocka, gröna flytningar.

Hej, 

Jag har sedan cirka en vecka tillbaka haft problem med tjocka, gröna flytningar. Det är som klumpar i flytningarna. Om jag stoppar in fingrarna och gräver runt lite (ursäkta äcklig info) får jag ut en näve nytt varje gång. SJUKT äckligt. De luktar inte något alls oftast men kliar om de ligger kvar i trosan en längre stund. 

Kontaktade min barnmorska som tyckte att "flytningarna kan vara så under graviditeten". Men det här känns verkligen INTE normalt. 

Någon annan som varit med om samma/liknande sak? Tänker rent spontant att det borde röra sig om antingen svamp eller bakteriell vaginos?

• Svar på tråden Tjocka, gröna flytningar.
  • syntharen

Nä men usch, gröna tjocka flytningar kan inte vara normalt! Tycker nog du ska kontakta gynakuten eller förlossning beroende på hur långt gången du är. För säkerhets skull.

• Mrs94
    Tofflans skrev 2017-01-28 23:12:03 följande:

Det är allt annat än normalt!

Vilken vecka är du i?

I v17 så är ju fortfarande tidigt i graviditeten. Känner mig kopiöst äcklig och otroligt orolig.
  • Mrs94
    syntharen skrev 2017-01-28 22:48:26 följande:

Nä men usch, gröna tjocka flytningar kan inte vara normalt! Tycker nog du ska kontakta gynakuten eller förlossning beroende på hur långt gången du är. För säkerhets skull.

Nej det känns ju onekligen inte normalt. Men blir så osäker på om det bara är jag som är hypokondrisk när barnmorskan tyckte det var helt normalt och inget att oroa sig för.
  • Långbenopluto
    Mrs94 skrev 2017-01-28 23:17:22 följande:
    I v17 så är ju fortfarande tidigt i graviditeten. Känner mig kopiöst äcklig och otroligt orolig.
    Ring akutgyn!
  • Lee***

Jag skulle ta ett urintest hos bm eller vårdcentralen o be dem att testet skall odlas ifall det kan vara någon bakterie

• Anonym (Abc)

Jag hade så med min etta,var en svår svampinfektion. Försvann efter 7 dagar mef tabletter :)

• 2Deville

Stackare så ska du inte behöva ha det!

Ring receptionen på MVC och be att få en läkartid för besvär i underlivet.

Låter som en svamp infektion eller någon bakteriell infektion. Bakteriell vaginos behöver tex inte alltid lukta och svampinfektion kan yttra sig som du beskriver.
    Tror iaf att du behöver någon form av behandling för att få bot på dina problem.

Tips är att när du fått behandling för dina problem, använda dig av multi gyn salva i och utanpå för att hålla en bra balans i underlivet resten av graviditeten. Finns på Apoteket! Sjukt bra!

• Anonymas4

Just kring vecka 16-20 händer det mycket med hormonerna och man kan få obalans. Man ska alltid prata med barnmorskan först när man är gravid, men om hon säger att allt är normalt så kan man själv behandla med exempelvis Lactal gel för att återställa balansen.Det kan man använda när man är gravid!

Svar på tråden Tjocka, gröna flytningar.