Råd och pepp önskas
Hej Alla kloka föräldrar!Jag behöver lite tips och peppning gällande vår snart 11 åriga son. Vår älskade son har för ca en månad sen vägrat gå till skolan, han säger att han får ont i magen och blir alldeles förtvivlad, kallsvettig och blek när han är i skolan. De senaste veckorna har jag varit med honom i skolan, för att se om det blir bättre om jag är med och för att han önskade detta, men det går inte särskilt bra utan efter en lektion vill han gå hem och blir fruktansvärt uppgiven, jag och min man har försökt pusha honom att stanna med då blir så ledsen och säger att vi inte litar på honom. Vi har träffat elevhälsoteamet och de har också svårt att förstå, vad det är som har hänt, då han är en otroligt populär, positiv och social kille i skolan. Han har alltid varit en känslig kille, som har varit rädd för olika saker såsom hundar, katter. Vi pratar och pratar och han känner att han har världens bästa klass och lärare och han vet inte varför han får ont i magen, vi har tagit olika prover för att utesluta att det är ngt fysiskt. Min egna lilla teori om vad det kan vara, är att bägge mina föräldrar har gått bort på en kort tid, och detta har ju självklart påverkat mig mycket och kanske detta är en reaktion på detta? Jag blir så rädd att detta kommer hålla i sig, får liksom katastroftankar och jag känner att jag måste jobba med mig själv och tro att det löser sig med min älskade fina unge. Jag och Pappan bor i hop och har en trygg och fin relation och han tänker att detta är en fas. Någon annan som har något bra tips, liknande erfarenheter? Peppning, råd och stöd? Tack för att ni tog er tid att läsa! Kram till er alla!