• dragonfly123

Ena ögat suddigt oavsett lins HJÄLP

Hej där!

Vänder mig nu till er här i ren desperation, i hopp om att någon av er haft liknande problem och fått det löst.

Mitt problem: för 2 månader sedan gick jag till en optiker och fick bekräftat att jag behövde linser/glasögon. Då jag inte passar i glasögon så ville jag köra på linser, dels är det mer bekvämt också. Mitt problem: jag har svårt att få fokus på text eller när jag kollar på något. Detta gäller bara mitt ena öga... Blinkar jag till hårt brukar det lösa sig någon sekund för att bli dåligt igen.

Det fungerar olika bra också, ibland kan det fungera relativt bra och ibland ser jag nästan ingenting. Känns som det beror mycket på vilken typ av ljus det är i rummet... Men utan linser blir jag inte "bländad" så allt blir typ suddigt/ur fokus?

Allt märks iaf väldigt väl just med texter... Men jag förstår verkligen inte varför det bara är på ett öga? Har varit hos optikern och testat massa olika linser, vart på 3 synundersökningar och de förstår inte vad felet är..

• Svar på tråden Ena ögat suddigt oavsett lins HJÄLP
  • Carambolan

Har du provat med ögondroppar? Jag brukar få så där på morgonen när jag är torr i ögonen.

• dragonfly123
    Carambolan skrev 2017-01-29 17:57:51 följande:

Har du provat med ögondroppar? Jag brukar få så där på morgonen när jag är torr i ögonen.

Japp, fungerar dessvärre inte, men tack för tipset! :) 
Svar på tråden Ena ögat suddigt oavsett lins HJÄLP