• Julianna

Mildison i ansiktet?

Hej!

Kan jag använda Mildison i ansiktet på 14 månaders? Han har fått utslag kring munnen, kinderna. Har läst att man kan behandla med Mildison, men jag är osäker på om det går bra i ansiktet/kring ögonen/munnen? Sonen slickar alltid runt munnen när jag smörjer med nåt. Kram

• Svar på tråden Mildison i ansiktet?
  • Saltlakrits

enligt bvc gick det bra, men det är ju kortison så inte runt ögonen.
    Men kinderna och runt munnen går bra. Den är ju så mild. Vi fick nämligen den salvan just för eksem i bla ansiktet.
    (huden runt ögonen är väldigt tunn, så undvik det, som sagt )

• Julianna

Saltlakrits, okej! Jag undviker ögonen då. Vad berodde ditt barns exem/utslag på? Tycker det är så svårt att veta. Torr luft/dreggel...vet inte. Kram

• Saltlakrits

Min dotter hade ett tag eksem på kinderna av det kalla vintervädret.. med dregel och allt

Men min son hade dem över hela kroppen från och till från det att han var 2 månader. Vi vet inte orsaken då de inte ville göra några tester. Men nu är han 16 månader och har inget kvar. Det försvann strax innan han fyllde ett.
    Han har fortfarande problem med torr hud men slipper eksemen. Vi smörjer nu honom med miniderm varje dag....

• Fraise

Det är hemskt vanligt med eksem i ansiktet under vintern. Kyla, torr luft, snoriga småbarn och dreggel mm kan ju orsaka det. Kan även vara köldallergi som ger eksem. Har använt mildison på mitt ena barn och det blev bättre ganska fort. Kortison som användes runt ögonpartierna kan endast fås på recept.

Svar på tråden Mildison i ansiktet?