Mikro-tese Fertilitetscentrum Göteborg
Hej, vi funderar göra Micro tese på Fertilitetscentrum i Göteborg. Har någon av er gjort detta där? Vilka är era erfarenheter? Har de lyckas hjälpa er? Bli tacksamma för all info.
Hej, vi funderar göra Micro tese på Fertilitetscentrum i Göteborg. Har någon av er gjort detta där? Vilka är era erfarenheter? Har de lyckas hjälpa er? Bli tacksamma för all info.
Vi har varit där och gjort mikrotese/äggplock. De är helt underbara, tog väl hand om oss, och läkaren som utför ingreppen är fantastisk. Vi hade en väldigt bra upplevelse, även om det tyvärr inte gick vägen. Inga spermier hittades.
Tack för info. Fick ni svar varför din kille har inga spermier? Eller det är en separat utredning? Min kille fick diagnos azoospermi, men vi fick aldrig få veta varför han har azoospermi....
Tack för info. Fick ni svar varför din kille har inga spermier? Eller det är en separat utredning? Min kille fick diagnos azoospermi, men vi fick aldrig få veta varför han har azoospermi....
Ja, han hade nålbiopsi i december -16 utan framgång, blodtestet och alla hormoner är normala, bara hormon HSF är lite högre än normalt. Han fick även remiss till Huddinge sjukhus för öppen biopsi om ca tre månader men vi funderar starkt på att köra en behandling i Göteborg parallellt. Det drar otroligt på krafterna och min man är förkrossad... vi är från stora familjer med fyra, fem syskon och fattar bara inte att vi har sådan problem. ????
Om pojkar får påssjuka som barn kan det bli så att de blir sterila som vuxna (inga spermier bildas). Fast förhoppningsvis vaccineras väl alla barn i Sverige för det nu eller? Men hos kvinnor som föds med Turners syndrom så finns inga ägg alls, det kanske finns något motsvarande syndrom hos män? Jättetråkigt i vilket fall som helst. Men i dagens läge finns det ju sätt att få barn ändå genom tex spermadonation (om man vill ).