• Ankissen

Sjuåring kräks av hosta

Min lilla tjej började hosta i fredags, feberfri. I lördags morse hade hon över 39 i feber och värk åt öronen till. Natten till idag spydde hon slem i samband med en hostattack. Idag har hon spytt tbå gånger med i samband med hostan men bara slem. Tycker så synd om henne som måste kräkas av sin hosta. Fler som har så stora barn som gör det? Outvecklad magmun som småttingar känns ju inte så aktuellt.

• Svar på tråden Sjuåring kräks av hosta
  • modsey

Det är rätt vanligt att de kräks upp slem och faktiskt bra. Då kommer det ju upp.

• Fia 28

Jag spyr också om jag har slemhosta. Sjukt äckligt, men det lättar för stunden iaf. Försök få i henne massa vätska så är inte slemmet så tjockt.

• BahHumbug

Det är äckligt, men det är bättre om det får komma upp.
    Det är nästan värre att spy av torrhosta eller vanlig hosta utan slem.

• elyse

Får hon ingen hostmedicin? Mollipect?

• Ankissen

Hon får än så länge receptfri, slemlösande medicin.

Skönt att ni säger att det är bra att spy upp slemmet. Vill ju att hon ska bli frisk.

• elyse
    Ankissen skrev 2017-01-29 20:05:53 följande:

Hon får än så länge receptfri, slemlösande medicin.

Skönt att ni säger att det är bra att spy upp slemmet. Vill ju att hon ska bli frisk.

Bisolvon? Typ Theracough är annars mest socker.
  • Ankissen
    elyse skrev 2017-01-29 20:06:59 följande:

Bisolvon? Typ Theracough är annars mest socker.

Bisolvon är det. Försöker ge (sista dagsdosen) i god tid innan hon lägger sig så hon ska hinna hosta upp en del innan hon ska sova. Verkar dock inte funka.
  • Fia 28

Att dricka varm honungsvatten brukar iaf hjälpa för stunden.

• Ankissen
    Fia 28 skrev 2017-01-29 20:20:46 följande:

Att dricka varm honungsvatten brukar iaf hjälpa för stunden.

Försökt men hon gillar inte det. Hon gillar inga halstabletter heller som jag själv tycker hjälper. Kräsen liten unge på detta område. Får vara glad att jag får i henne Bisolvon och Alvedon.
Svar på tråden Sjuåring kräks av hosta