Här samlas vi minimalister!
Minimalism är på uppgång men jag väljer att lägga tråden här där man får vara anonym om man vill eftersom att många upplever det som provocerande att man är minimalist när samhället inbjuder till shopping, shopping och mera shopping och allt annat ses som lite suspekt.
Berätta vad minimalism är för dig och hur du lever minimalistiskt eftersom att det inte finns några givna regler och man får göra som det passar en själv.
Om jag börjar med mig själv så innebär inte minimalism för mig att man måste bo i en etta med bara kläderna på kroppen. Jag bor ganska stort men jag har inte en miljon prylar. Jag samlar inte på mig massor av saker och jag köper inte nytt hela tiden. Jag köper det jag behöver men jag köper inte saker i onödan.
Exempel: istället för att ha 50 handdukar och lakan för att man har samlat på sig massor genom åren så köper jag två uppsättningar ungefär varannat år. Det betyder att jag ena veckan har en uppsättning och andra veckan den andra och sen när dom börjar bli slitna och solkiga så köper jag två nya uppsättningar och gör dom gamla till skurtrasor eller ger bort till behövande som katt-och hundhem som alltid behöver textiler.
Det var väldigt kort om hur jag gör men jag vill inte skriva en hel bok om inte några hakar på först. Skulle bli jätteglad om vi kunde utbyta ideér här.