• Malinmana

Vi i vecka 6 :-) Vad har vi för symtom?

Jag har så lite symtom vissa dagar att jag är orolig för MA. Jag är dock alltid mer eller mindre öm om brösten, vissa mornar riktigt svider det. Molandet, som svag mensvärk, kommer då och då. Tror jag också märkt av att tarmarna jobbar långsammare.

Vad har ni för symtom tjejer? ????

• Svar på tråden Vi i vecka 6 :-) Vad har vi för symtom?
  • 24årigtjejredoattblimamma

Jag är bara i vecka 5 men jag har faktiskt symtom.

Har mensvärk vilket oroar mig så mycket men det är tydligen många som har det tidigt.

Mina matvanor har också förändrats, äter inte lika mycket och har tappat matlusten.

Har ett surt tryck mellan revbenen typ som magkatarr och sura uppstötningar.

• Malinmana

Ja"mensvärken" kommer ju nästan från start Jag vill gärna ha lite tydligare symtom kan jag känna vissa dagar.

• Näckrosen

Med mina två andra barn har symtomen försvunnit nästan helt runt v 10-11 och sedan kommit tillbaka efter några veckor.

• Skoovde

Jag är otroligt trög och ont i magen. Är ständigt hungrig och känns som jag kan få i mig hur mycket mat som helst!! Massor blodådror till och från på brösten och dom är ömma om man trycker på dom. Känns också som hela "nederpartiet" verkligen jobbar på nått.

Lite orolig när man har länge känningar av molvärk/mensvärk. Såå rädd att få ett till MF.

• Bubbelklubba

För >1 vecka sedan hade jag molande värk i magen, ömma bröst, brutal trötthet, matlust som vanligt, sura uppstötningar och lite humörsvängningar. Kände tidigt att jag var gravid och konstaterade det 3 dagar innan BIM.

Idag känner jag till och från molande I magen. Jag har ömma bröst och så länge jag inte rör vi dom så är det OK. Tröttheten är kvar fast inte så brutal. Känner att maten inte riktigt smälter så som det skall, lite långsammare. Känner även att när jag rör vid naveln så känns det konstigt. Nån mer som känner så??

Detta är min första riktiga graviditet. Har för 3 år sedan gjort abort. Kan dock inte sluta vara orolig på MF. Det star så sjuuukt mycket om det på olika forum och artiklar. :(

Jag vill att tiden ska gå fort!!

• Skoovde

Är inte längre gravid.. fick bekräftat missfall den 2/2.. 2 MF på 5 månader. Hoppas de går bättre för er andra tjejer och att ni mår bra! :D

• Näckrosen

Kram till dig Skoovde!
    Det är tufft. Själv är jag gravid för fjärde gången på ett år. Så nu hoppas vi verkligen!

Men jag vet att det går!
    Har två pojkar och ca 10-15 missfall bakom mig.

• Malinmana

Ja det låter verkligen tufft! Kram till er!

Själv har jag en abort för 15 årsen bakom mig, sen har jag mina två pojkar och är nu gravid i v 7. Tror aldrig jag tänkte på eller oroade mig för missfall när jag väntade dem men nu tänker jag på det massor. Fast ett 'vanligt' missfall märker man ju när man får, det jag är mer rädd för är MA, även det verkar ju många få. Tänk å börja berätta om några veckor o så går jag omkring redan nu med ett dött embryo i magen.

• Näckrosen

Jag var på inskrivning hos BM idag. Ska göra kub-test om 4-5 veckor.
    Sen ska jag också ingå i en studie om barnets tillväxt, så det blir 4 extra ultraljud.
    Spännande!

• SaandraR

Är i vecka 6, vecka 7 på sönd..det enda jag känner är lite ömma bröstvårtor, kissnödig hela tiden och något extra trött. Knappt nån molvärk eller stick som jag kände hela tiden innan bim..

• Näckrosen

Hur går det för er? Jag går in i v 10 idag och mår bra förutom att jag är konstant trött.

• Mirabelle24

Nu är jag alldeles "nygravid" då jag plussade för någon dag sedan bara, men det jag känner såhär tidigt är den där förbannade mensvärken. Ibland känns det som riktigt ond mensvärk så att man blir orolig och annars är det bara molande mensvärk typ. Sen har jag ingen matlust men äter jag inte så mår jag illa av hunger, haha.

Och tuttarna värker också till och från! :) Också väldigt orolig för missfall då jag inte har bim förens på tisdag enligt NC.

• BFoktober2017

Är i v 5 och jag såå illa. Så illa att jag måste typ äta hela tiden, för att jag tycker det hjälper lite. Ömma bröstvårtor, trött.. kissar ganska ofta. Men Mer innan jag plussade.

Är oxå väldigt orolig för MF. Hade ett i nov. Men så länge jag mår illa så får jag för mig att jag ff är gravid.

Fyller 35 iår o väntar mitt tredje barn. Barn 1 är 7 år o barn 2 fyller 6 i nov.

Svar på tråden Vi i vecka 6 :-) Vad har vi för symtom?