• Anonym (Hjälp mig)

Vad är detta? Bild på min halsmandel

Haft som skräp i halsen ett tag och fick för mig att kika efter. Har som hål i ens halsmandeln på två ställen och i ett utan dessa sitter nått vitt fast.

Vad är detta??

• Svar på tråden Vad är detta? Bild på min halsmandel
  • Anonym (:))

Sådär ser halsmandlar ut :)

Ibland kan det vita tyda på halsfluss. Är du rejält sjuk?

• Anonym (Hjälp mig)
    Anonym (:)) skrev 2017-01-30 17:19:13 följande:

Sådär ser halsmandlar ut :)

Ibland kan det vita tyda på halsfluss. Är du rejält sjuk?

Nä inte sjuk. Förutom att det känns som det sitter nått fast i halsmandeln. Antar att det är det vita. Svårt att fånga på bild men det syns bara när jag låter aaaaa och det ser ut att vara ca 5 mm långt och sitter liksom som i en skreva.
  • Anonym (Inte kul, men vanligt)

gropiga halsmandlar. Det vita är "rester" av partiklar i saliven som fastnar i groparna och byggs på. När de är stora nog lossnar de. Bit inte i dem när de gör det, tips från coachen. Helt ofarligt men jäkligt störande precis innan de lossnar.

• Anonym (Hjälp mig)

Försökt peta på den men kräkreflexen sätter stopp.

Anonym (Hjälp mig) skrev 2017-01-30 18:26:47 följande:

Försökt peta på den men kräkreflexen sätter stopp.

Men seriöst! Släpp det. Det är jättevanligt! Inget konstigt alls. Vissa har det alltid, andra bara ibland. Bara låt det vara.
  • Anonym (J)

Ps, de luktar och smakar ofta dött djur.

• Anonym (Hjälp mig)
    Anonym (:)) skrev 2017-01-30 18:40:15 följande:

Men seriöst! Släpp det. Det är jättevanligt! Inget konstigt alls. Vissa har det alltid, andra bara ibland. Bara låt det vara.

Släpp det? Ställde en fråga och fick ett svar. Jag nöter la väl inget?
    Anonym (Hjälp mig) skrev 2017-01-30 19:12:48 följande:

Släpp det? Ställde en fråga och fick ett svar. Jag nöter la väl inget?

Jag menade att du skulle släppa tanken på att peta på dem så att du nästan kräks :)
  • Farfallos

Döda celler från mandlarna (tonsillerna) åker dagligen ut genom de där kanalerna, men när man har något skit i kroppen så blir det mer av detta och det stockar upp i kanalerna. Det luktar skit, men är inget farligt eller onaturligt. Testa att peta på dem med en öronpetare eller skaftet på en tandborste. Vill du se några äckliga videos så sök på "tonsil removal" på youtube.

Svar på tråden Vad är detta? Bild på min halsmandel