• Zsaza

Bra barnmorska/mvc i Göteborg?

Jag har precis plussat och ska nu ge mig in i djungeln att hitta en bra barnmorska/mvc här i Göteborg. Är det någon som kan tipsa om någon?

Står i valet och kvalet om jag ska välja en privat mottagning eller inte, är det värt pengarna? Har kollat på mottagningen på Carlanderska, där kostar det 15 000kr. Ngn som gått där? Nöjda?

Har även funderar på närhälsan gibraltargatan/Kungshöjd, ngn som har erfarenhet därifrån?

Eller, tips på annan barnmorska inne i stan?

• Svar på tråden Bra barnmorska/mvc i Göteborg?
  • 08238924597349578

Går på Kungshöjd. Är en person som är väldigt mån om bemötande och som inte gillar daltande men vill ha någon som bekräftar mig och är ödmjuk inför det jag tycker känns jobbigt osv.

Om du känner igen dig kan jag rekommendera Linda Burefors och Emma Karlsson på Kungshöjd. Båda lyhörda och fina BM:or! Lycka till!

• Bestemor

Min dotter gick hos Barnmorskegruppen här i Göteborg, de är väldigt bra

• ohanna

Kan också rekommendera Emma Karlsson på Kungshöjd, hon är fantastisk! Väldigt lyhörd och empatisk utan att bli daltande. Väntar mitt första barn med bf om fyra veckor och har känt mig oerhört bra emottagen och trygg hos henne!

• Zsaza

Tusen tack för era svar!

Vill också ha ngn som inte daltar men ändå lyssnat på vad man säger. Kan man önska barnmorska vid inskrivning eller blir man placerad?

• mochi

Hej!

Jag undrar hur det har gått för dig?
    Jag har nämligen precis plussat och jag bor längs mölndalsvägen så jag funderar på gibralatargatan eller något annat relativt närai centrum.
    Är det någon som har erfarenheter av Gibraltargatan?

Mvh

• ohanna

Jag gick till Gibraltar i somras eftersom all Kungshöjds verksamhet var förlagd dit under semestern. Min barnmorska tillhör ju dock Kungshöjd men träffade bl.a. en annan BM för ett tidigt ultraljud på Gibraltar och hon var fantastisk! Fick ett väldigt bra intryck av Gibraltar också men hade aldrig orkat ta mig dit hela graviditeten (har iofs haft mycket foglossningsproblem vilket gör sitt), bor också vid Mölndalsvägen och upplever att det är lite omständigt att ta sig dit, tar en stund att gå (och i uppförsbacke) och knepigt kollektivt. Kungshöjd känns smidigare eftersom tvåan går hela vägen till Domkyrkan!

• mochi

Hej!

Tack för att du svarar.
    Ja det är ju närmast men som du säger jobbig väg att ta sig dit.
    Det är väl därför jag tvekar lite... har de föräldragrupper på kungshöjd?
    Tänker att det kan vara mysigt.

• ohanna

Ja, vi går en föräldrakurs nu uppdelad på två tillfällen, har varit väldigt givande att få träffa andra blivande föräldrar! 

• Silvercross

första barn hos barnmorskagruppen. Hemskt. Aldrig i livet igen.

nu är jag gravid och har barnmorskehuset. betalar runt 14-15000st. Jätteglad. synd de fanns inte med mitt första. Du kan ringa dem när du behöver 24x7. Mpnga kontroller. Barnmorska Anneli är en ängel.

• mochi

Hej!

Jag ska bli inskriven på Kungshöjd nu.
    Ska träffa någon som heter Linda, vet ni vem det är?

Svar på tråden Bra barnmorska/mvc i Göteborg?