• Wiktoriagson

    Inga spermier och otrogen

    Hej.

    Jag och min sambo har varit tillsammans i lite över fem år och försökt att få barn i två år och för ca ett halvår sedan så fick vi reda på att han inte har några spermier. Vi har gjort en testikelbiopsi Tesa och de hittade inget. Vi vet egentligen inte anledningen till varför han inte har några utan de tror att det är genetiskt.

    Jag har funnits där för min sambo men det är ett känsligt ämne. Varje gång jag tar upp det så blir han arg eller helt tyst. Jag förstår att det är känsligt men ändå något man måste kunna prata om. Det är jag som har varit drivande i sökandet till vårt barn. Donator, adoption eller en sista chans, åka till carlanderska i Gbg för att göra en micro tese (en operation för att hitta spermier. Han är nu osäker på om han vill ha några barn alls..

    Det slutar inte där..

    Jag har nu fått reda på att han har varit otrogen och det började efter att vi fick reda på att han inte har spermier. Jag vet inte hur jag ska känna. Svek.

    Nu när han har blivit påkommen så gör han alllt för att behålla mig, han vill ha barn och säger att det inte spelar någon roll om det är hans genetiska. Att de har gener från mig räcker. Han är helt plötsligt väldigt driven och verkar vilja det här.

    Jag är kluven, ska jag lämna mannen jag älskar och söka vidare eller ska jag stanna? Jag har svårt att bara tänka på mig själv i denna situation.

    Vi har förövrigt haft ett bra liv tillsammans.

    Det brast för han när jag fick reda på otroheten. Han grät över allt som har hänt, vilket kändes skönt då han har hållt allt inom sig. Han har inte berättat för någon om att han inte kan bli biologisk förälder..

  • Svar på tråden Inga spermier och otrogen
  • UndrandeSökare

    Som jag ser det har du två val, endera göra slut och hitta en ny man som har spermier, eller ta kontakt med en klinik för spermadonation.

    Bara du kan bestämma vad som känns rätt för dig. Men jag föreslår att ni börjar gå i familjeterapi pgr av otroheten. Om ni ska fortsätta tillsammans så behöver ni nog det och du måste ta reda på om din sambo verkligen vill ha barn eller om detta bara är nåt han säger nu för att laga förhållandet.

    Lycka till.

Svar på tråden Inga spermier och otrogen