problem vid barnvakt av svärföräldrarna
När min sambos släkt är barnvakt åt sonen på 2 år så har jag sagt att de gärna får skicka sms under dagen som en liten uppdatering om hur läget är. Min svärmor vägrar göra detta så hon tycker jag är över beskyddande. Svärfar vägrar barnanpassa hemmet, tex sätta upp en trappgrind för att han inte vill göra hål i väggen. (Ska tillägga att jag inte ber dem vara barnvakt för att jag behöver det, utan dem vill ha sonen där)
Tycker personligen det känns onödigt att ha sonen borta när behovet inte finns, men min sambo tycker sonen ska få göra det så jag säger inte emot. Dock sagt att en grind ska upp om sonen ska vara där.
När dem inte får ha sonen så blir det korta och sura mot mig? De kan begära att svenska ha sonen dagen efter bara sådär, trots jag gärna vill ha framförhållning. Svårt att ha en god relation när med inge lyssnar. Får dem inte som dem vill så blir det stelt. Är det inte jag och sambon som ska få bestämma över hur vi vill ha saker och ting?
Sambon går dock ofta emot mig när han pratat med sina föräldrar. Då de inte håller med mig, och då påverkar dem sambon.