• Emjk

Vecka 10 inget foster?

Har en fråga var på ul/vul idag jag skulle vara i vecka 10 idag ungefär. Och på både ul och vul såg man bara en hinnsäck och en litet litet foster som jag förstod. Eller bara en hinnsäck min hjärna var inte riktigt med, då jag tidigare i september haft missfall. Även i november tog jag flera positiva gravid test men sen började jag blöda stora klumpar o massa blod. Gick till gyn dom tog test och sa nej du är inte gravid. Blödde kraftigt från 22 november och 6 dagar framåt, sen blev jag gravid igen. Efter dagens besök fick jag en tid hos gyn en vecka framåt, han sa att antingen är det så att det inte utvecklas något foster. Eller så är det för tidigt men med tanken på när jag tog mitt första grav test och att jag "skulle" varit i vecka 10 så är väll sannolikheten liten ?

• Svar på tråden Vecka 10 inget foster?
  • Hallonfrossa

Tyvärr kan den vara låg, vilken vecka räknade de dig till?

Var själv i vecka 9 när jag var på vul vid förra graviditeten, men väl där såg de inget foster utan fick mig bara till vecka 5 som max och ev fosterland, de kunde kanske skymta något litet.

Fick en ny tid 3 veckor senare och då var där ett pyre med bultande hjärta räknad till vecka 8, detta pyret är 8 månader nu :)

Blev alltså flyttad bakåt 4 veckor totalt, vilket inte stämde med mitt första + eller något, men hon mådde bra och det var huvudsaken, så ge inte upp ännu,håller tummarna för dig <3

• Emjk

Jag räknade starten på förra blödningen den blödningen fick jag i samband med att jag trodde jag va gravid då jag hade tagit flera tester som visade positivt. Men blöde klumpar men efter den blödningen fick jag positivt igen den 22 december. Så räknar man ifrån den blödningen som jag inte skulle kalla mens skulle jag vara i vecka 9-10 idag.

Vilken fantastisk historia önskar min slutar samma <3

• Hallonfrossa
    Emjk skrev 2017-01-31 19:08:09 följande:

Jag räknade starten på förra blödningen den blödningen fick jag i samband med att jag trodde jag va gravid då jag hade tagit flera tester som visade positivt. Men blöde klumpar men efter den blödningen fick jag positivt igen den 22 december. Så räknar man ifrån den blödningen som jag inte skulle kalla mens skulle jag vara i vecka 9-10 idag.

Vilken fantastisk historia önskar min slutar samma <3

Då kan det vara fel räknat, är själv gravid nu, och går man efter sista blödning är jag i vecka 8 men enligt äl är jag bara i vecka 6, så det kan skilja mycket och göra massor i storlek på ett litet foster.

Ägget kan även ha tagit lång tid på sig att fästa och tagit max tid på sig att släppa, de dagarna gör oxå mycket.

Hoppas innerligt att du får se ett tickande hjärta nästa vecka <3
  • Emjk

Ja det är galet hur det kan skilja sig om jag räknar från den 22 december när jag tog testet och lägger på en vecka som testet visade sig. Så skulle jag vara i cirka vecka 7 idag. Tack snälla hoppas verkligen det med <3

• Grynet10

Hade MF två ggr i våras/somras

Blev sen gravid tidig höst igen

Enl mens så skulle jag va 2 veckor längre fram men inte enl ul

Bm sa att det kan bli så efter MF

• Emjk

tråkigt och höra missfall är så hemskt :(

Får hoppas att i mitt fall denna gången beror på fel räkning, skulle säga att det som hände i november var ett kemisk missfall. Så man kanske inte ska räkna graviditeten utifrån den blödningen. Hade du någon mens i mellan graviditeterna ?

• Vet hur det känns

med min dotter var jag beräknad 12 augusti enligt sista mens.. men på rul visade det sig att jag var längre gången.. fick bf 28 juli (föddes 1 augusti)

det betyder att jag antingen hade ägglossning samtidigt som mens (riklig mens/ 5 dagar) eller blödde som mens i början av graviditeten. så visst kan datum ändras både åt det ena och hållet. lycka till!!!

Svar på tråden Vecka 10 inget foster?