Snål kompis
Det är så att jag har en kompis som är väldigt snål. Hon har varit det så länge jag kan minnas och hon är det inte bara mot mig utan mot flera andra av hennes vänner.
Kan ge ett exempel. Hon frågade om vi skulle ge varandra julklappar till jul för 200 kr, jag gick med på det. Så jag köpte henne ett presentkort, precis som hon önskade sig. Själv fick jag inte min julklapp fören flera veckor efter jul och vad fick jag? Inte var det då något för den summan vi kom överens på. Det var två saker från eBay som absolut inte kostade 200 spänn.
Sur blev jag, nå jävulskt. Har dock inte tagit upp detta med henne för vet att hon kommer brusa upp.
När jag fyllde år så fick jag ingen present av henne trots att hon fick av mig när hon fyllde år. Hon glömde att ta med den, sa hon när hon kom till mig.
Detta slutade med att hon aldrig gav någon present.
Jag har bjudit henne på fika och pengar ett flertal gånger men hon har bara bjudit tillbaka MAX en gång, om ens det. När jag sagt nej till att bjuda (när hon har frågat om jag kan bjuda) så har det hänt att hon har kallat MIG snål och taskig. Detta TROTS att jag har bjudit henne flera gånger men hon har aldrig bjudit mig.
En gång när vi var på ett café frågade hon om jag kunde köpa en dricka för att hon var törstig (hon hade tydligen slut pengar). Jag sa nej, jag vill inte slösa mer pengar, men du kan ju dricka vatten.
Då blev hon svinsur på mig och kallade mig snål och blablabla.
Vi båda röker ibland. Hon frågar mig ofta om en cigg och jag har bjudit henne på det flera gånger.
När jag frågat henne om en cigg så har hon ljugit och sagt att hon bara har en kvar och därför inte vill bjuda. Detta vet jag inte var sant eftersom att jag sen såg henne ta upp packet och det var nästan fullt.
Hon är lika snål mot alla andra hennes kompisar. De har berättat och jag har även märkt det, så jag kan relatera väldigt mycket.
Jag vet ju att jag måste säga ifrån men jag vill inte bli ovän med henne, dock accepterar jag inte detta snåla beteende nånstans! Jag blir sjukt irriterad.
Hur kan jag ta upp detta? Hon måste ju förstå själv att det inte är okej nånstans och att hon är väldigt snål? Det är bara det att jag vet att hon kommer bli sur som fan och inte lyssna på mig, men nu står jag fan inte ut med detta längre.
Behöver tips och råd på hur man konfronterar en otroligt snål människa. Behöver inga dryga kommentarer mot mig.