• Anonym (Sorg)

Bedragen. Hur länge gör det ont?

Hur länge gör det ont i hjärta och själ?

Hur vet man vad man ska göra?

Är 7 mån sedan men gör lika ont. Mår uselt.

• Svar på tråden Bedragen. Hur länge gör det ont?
  • Anonym (V)

Det bleknar med tiden...

Gör vansinnigt ont på så många plan, men smärtan och ångesten blir mindre och lättare att hantera ju längre tid det går men det krävs lite jobb också.

Fyra år sen jag fick reda på att jag hade blivit bedragen i flera år..

Jag är inte ledsen lägre.. Inte arg... Är nöjd med mitt liv idag, lyckligare än någonsin faktiskt.

• Anonym (tar tid)

Det tar lång tid att läka, det tar ännu längre tid om man fortsätter tillsammans eftersom man hela tiden påminns om sveket.

• Anonym (Erfaren)

Been there. Det gör ont tills du lämnar idioten. Tro mig, jag vet. Och SEN kommer det viktiga. Det räcker inte att göra slut. Du måste SATSA på DIG SJÄLV och se detta som världens gåva och chans för dig att blomma ut. Passa på att göra allt av situationen. Res, gå kurser, för en rolig makeover utan hänsyn till vad andra tycker är snyggt utan för nåt du vill testa. Meditera, läs roliga böcker, se härliga filmer, när känns nya människor i verkligheten och på gymet, träna osv :)

Du kommer känna dig glad över ditt nya liv men först måste du satsa på det även om du inte tror på det.

Men stannar du kvar kommer det ALLTID göra ont. Inte hela tiden men det kommer upp i vissa situationer och kommer ligga som frön av bitterhet.

Men DU har all lycka att vinna, kom ihåg det.

• Aiyana

Fråga dig själv om du tycker att det är värt att gå runt och må dåligt. Lyssna inåt till dig själv, vad vill DU, hur känner DU osv. Bara du kan bestämma vad du kan acceptera och vad du vill med ditt liv. 

Jag tror att det generellt är svårt att komma över svek och otrohet. Det sitter gärna en gnagande skärva av tvivel och smärta kvar. Men som sagt, alla är olika och upplever och hanterar situationer olika.

Skriv ned dina tankar och känslor i en dagbok och börja hitta på kul grejer som du gillar och är intresserad av och lev mer självständigt så kanske du en dag vet vad det är som är bäst för dig själv. 

• Anonym (fd)

Svek ska man inte glömma när smärtan börjar ge vika så låser man in tankarna om sveket djupt, men glöm aldrig förlåt aldrig...

Men så klart gå vidare och lev livet och låt sveket ligga djupt nedgrävt men aldrig förlåten eller glömd.

• Anonym (undrar)
    Anonym (V) skrev 2017-01-31 21:43:06 följande:

Det bleknar med tiden...

Gör vansinnigt ont på så många plan, men smärtan och ångesten blir mindre och lättare att hantera ju längre tid det går men det krävs lite jobb också.

Fyra år sen jag fick reda på att jag hade blivit bedragen i flera år..

Jag är inte ledsen lägre.. Inte arg... Är nöjd med mitt liv idag, lyckligare än någonsin faktiskt.

Fortsatte ni tillsammans? Är du lycklig med den som bedrog dig?
  • Anonym (Sorg)

Jag vet att jag borde lämna egentligen men jag har på riktigt varit helt paralyserad senaste tiden av att bara försöka överleva.

Har ställt mig på lägenhetskö förra månaden.

Jag kunde dock aldrig i min vildaste fantasti tro att Vi skulle genomgå nåt dylikt. I min värld var det för evigt när man gifte sig.

• Anonym (Sorg)

Nu har det snart gått ett helt år och jag mår bättre men fortf är vissa dagar så ofantligt jobbiga ????

• Anonym (Jagstark)
    Anonym (Sorg) skrev 2017-05-12 22:13:55 följande:

Nu har det snart gått ett helt år och jag mår bättre men fortf är vissa dagar så ofantligt jobbiga ????

Kom ihåg att det är du själv som väljer att ha det så. Du lägger din partners otrohet på dig själv och det blir tungt att bära, eftersom det ligger utanför din kontroll.
    Det var HAN som var svag, inte du. Det var inte riktat mot dig, du drabbades bara av konsekvenserna av hans svaghet.
    Om du mår bäst - eller minst dåligt - av att vara tillsammans med honom, var det bara. Det var dig han ville ha mest. Han gick bara in i dimman och pissade ner sig ett tag.
    Svaghet är oattraktivt, men vi kan alla hamna där, på ett eller annat sätt.
  • Anonym (tar tid)
    Anonym (Jagstark) skrev 2017-05-13 00:32:43 följande:
    Kom ihåg att det är du själv som väljer att ha det så. Du lägger din partners otrohet på dig själv och det blir tungt att bära, eftersom det ligger utanför din kontroll.
    Det var HAN som var svag, inte du. Det var inte riktat mot dig, du drabbades bara av konsekvenserna av hans svaghet.
    Om du mår bäst - eller minst dåligt - av att vara tillsammans med honom, var det bara. Det var dig han ville ha mest. Han gick bara in i dimman och pissade ner sig ett tag.
    Svaghet är oattraktivt, men vi kan alla hamna där, på ett eller annat sätt.
    Ehm, är det inte lite väl förenklat att påstå att han valde TS?
    Vem säger att han någonsin tänkt ersätta henna med någon annan? Det är väl betydligt troligare att han enbart tänkt sig knulla runt bakom hennes rygg och behålla henne med, annars hade han valt den andra kvinnan vilket han förmodligen fortsatt göra om han inte blivit påkommen? På vilket sätt är det att göra ett val?

Dessutom pissade han inte bara ner sig själv han pissa även på både henne och deras förhållande med sina medvetna val.

Svaghet behöver inte nödvändigtvis vara oattraktivt, det beror kanske på vilken slags svaghet man pratar om och vad man medvetet väljer att utsätta sina nära och kära för. Att påstå att vi alla kan hamna där är en ganska grov generalisering, vi kan alla vara svaga ibland det stämmer, men lång ifrån alla väljer att medvetet såra och förnedra sina nära och kära och sätta sin relation på spel.

Jag förstår att du menar väl, men jag tycker inte att ljuga för sig själv och förminska och bortförklara mannens handlingar är ett bra sätt att komma över det han gjort. Om TS ska komma över det han gjorde behöver hon göra det baserat på verkligheten så som den var, inte genom att försöka förminska och ursäkta det han gjorde. 
  • Anonym (atomur)
    Anonym (Sorg) skrev 2017-01-31 21:33:45 följande:

Hur länge gör det ont i hjärta och själ?

27 månader, 11 dagar, 14 timmar och 2-3 minuter om inga ärftliga hjärtsjukdomar föreligger.

Något mer du ville veta?
Svar på tråden Bedragen. Hur länge gör det ont?