Matkonto- vilket kort?
Tänker att man har ett kort var kopplat till samma konto som man tankar på. Vilket är bäst? Handlar mest på Ica, Coop och Hemköp. Handlar ju överallt.
Tänker att man har ett kort var kopplat till samma konto som man tankar på. Vilket är bäst? Handlar mest på Ica, Coop och Hemköp. Handlar ju överallt.
Jag har Coop Medmera och det går ju att tanka på. Jag sätter in samma summa varje månad som ska gå till mat. För det mesta blir det ett par hundra över, men de går åt till jul, kräftskiva, påsk och annat så det blir lagom över året.
På det får man bonus och jag tycker att 500-ingarna ramlar in ganska ofta. Det kom två förra året och då är vi ändå bara två vuxna och ett barn. Sedan kan man dra ICA-kortet för bonus på Ica och betala med medmera för mer bonus!
Var det sådana tips du menade?
Jag har Coop Medmera och det går ju att tanka på. Jag sätter in samma summa varje månad som ska gå till mat. För det mesta blir det ett par hundra över, men de går åt till jul, kräftskiva, påsk och annat så det blir lagom över året.
På det får man bonus och jag tycker att 500-ingarna ramlar in ganska ofta. Det kom två förra året och då är vi ändå bara två vuxna och ett barn. Sedan kan man dra ICA-kortet för bonus på Ica och betala med medmera för mer bonus!
Var det sådana tips du menade?
Det bästa är ett kreditkort hos något av bensinbolagen. Ett kort utan årsavgift och med 1% bonus. Sedan betalar du kreditkortsräkningen med autogiro från ditt konto.
Det är inte fel att dessutom ha ett kundkort hos andra butiker om det ger extra rabatter, men det måste vara utan månadsavgift eller årsavgift.
Hos t.ex Clas Ohlson och Hemköp kan man få alla fördelar utan att behöva ett extra kort, de kopplar det till ett annat kort eller till identiteten.
Det bästa är ett kreditkort hos något av bensinbolagen. Ett kort utan årsavgift och med 1% bonus. Sedan betalar du kreditkortsräkningen med autogiro från ditt konto.
Det är inte fel att dessutom ha ett kundkort hos andra butiker om det ger extra rabatter, men det måste vara utan månadsavgift eller årsavgift.
Hos t.ex Clas Ohlson och Hemköp kan man få alla fördelar utan att behöva ett extra kort, de kopplar det till ett annat kort eller till identiteten.
Vi handlar oftast på Ica, men inte uteslutande. Så vi startade ett Ica-konto (Mastercard) på Ica Banken utan kredit. Dit för vi över pengar varje månad, och betalar all mat med det, samt får bonus på Ica. Iom att det är ett Mastercard så funkar det svinfint att handla på tex Coop eller lokala pizzerian också, även om bonus bara är på Ica-inköpen.
Med rätt kort får du tillbaka 1% av det du handlar i alla butiker (utom just bensin/diesel) som kontanter. Dessutgom kan du dra t.ex ICA-kortet på ICA och få även deras bonuscheckar. Bör funka även på Coop, dra deras kort men betala med bensin-kreditkortet.
Jag har själv ett kort hos Circle K men måste tanka 1200 L per år för att få 1% bonus. Jag tror att något av de andra bolagen ger 1% bonus utan krav på att tanka en viss mängd.
Autogiro är inte jobbigt, det sköter sig självt!
Ja men då måste man skriva upp vad man handlar varje gång så det finns pengar, har ingen bil btw. Det lät ju bra annars. Är lite rädd för autogiro. Poängen var också att tanka på kortet så man vet exakt vad man handlar för. Men gulligt att du hjälpte ändå, tack så mycket.
Du behöver igen bil för att ha ett bensinbolagskort. Jag har shell kort med visa. Jag tankar aldrig på shell. Får 1% bonus från shell plus % från Coop eller Ica, jula etc.man drar bara sitt vanliga bonuskort på Ica/hemköp/coop etc först och betalar med shellkort. 0 i avgifter om man väljer e faktura o autogiro.
Du kan logga in på shell online vad du handlat för. Eller så kör du med autogiro. Eller så sätter du in pengar i förväg. Då får man lite ränta på dem också på shell.
Enda nackdelen är att räntan på krediten är skyhög om man inte betalar i tid.
Det låter ju jättebra att man kan få fylla på själv, tack för tipset om att fylla på själv o räntan. Bara undrar om man ska gynna bensinbolagen, tänker på miljön och klimatförändringarna...
E-faktura kommer till internetbanken. Så den måste man aktivt godkänna beloppet på. Om man inte kombinerar e-fakturan och autogiro. Då går det med automatik.
I takt med att allt fler bolag börjat införa fakturaavgifter på pappersfakturor (men gratis e-faktura) så har jag börjat gå över allt mer.
E-faktura kommer till internetbanken. Så den måste man aktivt godkänna beloppet på. Om man inte kombinerar e-fakturan och autogiro. Då går det med automatik.