• ABC73

    Strumpbyxor i "enkelstorlek"?

    Tar tacksamt emot tips om var man hittar man strumbyxor i strl. 110, alltså "ren" 110 och inte i strl. 110/116.

    De vi har i strl. 98/104 börjar bli för små, men 110/116 blir väldigt långa och korvar sig alltför mycket.

  • Svar på tråden Strumpbyxor i "enkelstorlek"?
  • HippHipp

    Kanske inget bra svar, men vi har samma problem. Vi löser det genom att istället köpa tights och ha strumpor till. Där är det ju inte lika kinkigt med längden.

  • ABC73

    Får se om jag hittar något i Polen när jag ska dit på tjänsteresa nästa vecka. Verkar finnas strumpbyxor i strl. 104-110 där.

  • HippHipp

    Tycker dubbelstorlekar överlag är ett problem- i alla fall på kläder som ska sitta på nederdelen av kroppen. Min ena dotter får ha byxor till de är en bra bit hög korta, för har hon storleken över så hasar de ner över höfterna. Ofta är det alldeles för stora hopp mellan storlekarna.

  • LillaMi81

    Jag tycker också att det kan vara ett problem. När det gäller strumpbyxor upplever jag att det är skillnad mellan olika butikers produkter. Strumpbyxor från H&M är mindre och kortare än de från polarn o. Pyret t.ex. Så i en storleksövergång har vi haft just så, t.ex 86/92 från pop och 98/104 från H&M. Så småningom har vi gått över helt på 98/104. Så det är mitt tips, om du inte hittar den där mellanstorleken i Polen vill säga.

  • ABC73

    Köper ofta byxor och tights med knappresår i midjan.

    Kollade runt lite på några polska sidor, och det lutar mot att jag faktiskt passar på att handla lite kläder där. Verkar dessutom som det är rea där också nu.

    Vore dock bra att kunna köpa rätt storlek här också.

Svar på tråden Strumpbyxor i "enkelstorlek"?