• Äldre 1 Feb 16:05
    4390 visningar
    10 svar
    10
    4390

    Roliga huskurer för att bli gravid

    Någon som har något kul tips på typ huskurer och saker man kan göra för att öka chansen att bli gravid? Vet att antagligen allt bara är myter men ändå. Tycker mest det är roligt bara. T ex saker att äta och dricka, göra innan, under och efter sex. Ja allt möjligt. Och snälla börja inte debattera om sakerna fungerar eller ej. Vill att det ska vara en typ lekfull tråd där vi tipsar för att det är kul och inte inte superseriöst.

  • Svar på tråden Roliga huskurer för att bli gravid
  • Anonym (Baraj­ag)
    Äldre 1 Feb 16:10
    #1

    Jag fick tips från en dam på apoteket att man ska ta 1 tablett "tillval folsyra" varje dag, det ökar chansen med 85% enligt henne. Funkade för mig förra gången, gravid efter 1 månad ????

  • Äldre 1 Feb 17:06
    #2

    Det är ingen huskur man äter och dricker, men 2 gånger har jag stått på huvudet efter sex hehe. Barn kom båda gångerna efter 9 mån....

    Hör av dig igen när du ska få bebbe och vill att det ska sätta igång, DÅ har jag huskurer att förmedla ;))

  • Anonym (Abc)
    Äldre 1 Feb 17:28
    #3
    HippHipp skrev 2017-02-01 17:06:54 följande:

    Det är ingen huskur man äter och dricker, men 2 gånger har jag stått på huvudet efter sex hehe. Barn kom båda gångerna efter 9 mån....

    Hör av dig igen när du ska få bebbe och vill att det ska sätta igång, DÅ har jag huskurer att förmedla ;))


    En sådan tråd borde vi göra! Jag vill att mitt sätter igång haha!!
  • Äldre 1 Feb 18:04
    #4
    Anonym (Barajag) skrev 2017-02-01 16:10:45 följande:
    Jag fick tips från en dam på apoteket att man ska ta 1 tablett "tillval folsyra" varje dag, det ökar chansen med 85% enligt henne. Funkade för mig förra gången, gravid efter 1 månad ????
    Då begick hon tjänstefel!! Folsyra minskar risken för fosterskador och har absolut NOLL effekt på fertiliteten!!

    Ts: man blir gravid av sex om man är fertil vilket 90% av befolkningen är. Resten behöver hjälp och det av sjukvården.
  • Äldre 2 Feb 00:57
    #5
    HippHipp skrev 2017-02-01 17:06:54 följande:

    Det är ingen huskur man äter och dricker, men 2 gånger har jag stått på huvudet efter sex hehe. Barn kom båda gångerna efter 9 mån....

    Hör av dig igen när du ska få bebbe och vill att det ska sätta igång, DÅ har jag huskurer att förmedla ;))


    Såna saker har vi också testat. Jag brukar alltid ligga och sparka med benen i luften nu sex :)
    Annat vi har testat är en sexställning där jag nästan står på huvudet, ligger mot något med väldigt mycket lutning så det blir nästan som att jag är upp och ner. han står över mig. Jättejobbigt för oss båda ;p
    Också har vi prövat typ att han kommer i mig bakifrån där jag lutar mig mycket och putar med rumpan.

    En sak vi funderar på att testa är att han kommer i mig och sen använder vi en vibrator på mig när jag ligger med benen uppåt och får en orgasm medan sperman är i mig.

    Haha detta känns galet men det är faktiskt ganska roligt :)
  • Glinda från Oz
    Äldre 2 Feb 01:29
    #6

    Vi hade sjukt mycket sex, 4-5 gånger om dagen i två månaders tid. Vi tänkte att har man mycket sex måste ju chanserna öka också. Första månaden gick det inte men andra månaden tog det sig. Att ha sex är dessutom trevligt.

  • Anonym (Baraj­ag)
    Äldre 2 Feb 14:58
    #7
    Jag är bara jag skrev 2017-02-01 18:04:36 följande:

    Då begick hon tjänstefel!! Folsyra minskar risken för fosterskador och har absolut NOLL effekt på fertiliteten!!

    Ts: man blir gravid av sex om man är fertil vilket 90% av befolkningen är. Resten behöver hjälp och det av sjukvården.


    Hur gick det med att man inte skulle börja diskutera hurvida något funkar eller inte?
  • Äldre 2 Feb 16:43
    #8

    Bidrottninggele, funkade med första barnet och vid första MA.

    Sedan hörde jag att man skulle dricka gul grapefruktjuice varje dag (funkade dock inte för mig)

    Stora doser D-vitamin, jag åt nog runt 75-100 mg (är inte helt säker dock) och efter några månader blev jag gravid och fick äntligen behålla graviditeten efter 4 MA/MF.

  • Äldre 2 Feb 22:12
    #9
    HippHipp skrev 2017-02-01 17:06:54 följande:

    Det är ingen huskur man äter och dricker, men 2 gånger har jag stått på huvudet efter sex hehe. Barn kom båda gångerna efter 9 mån....

    Hör av dig igen när du ska få bebbe och vill att det ska sätta igång, DÅ har jag huskurer att förmedla ;))


    Vi drar igång verkstan om knappt två månader, så varsågod att förmedla huskurer :D
  • Äldre 4 Feb 10:12
    #10

    2 mask kallpressad vetegroddsolja per dag.

    Fullproppat med e-vitamin och omega 3.

    Blev gravid direkt efter första månadens intag. Dock slutade det i tidigt mf.

    Nya tag!

Svar på tråden Roliga huskurer för att bli gravid