• lindajhlala25

38°C feber nu på kvällen?

Hej jag är så kluven..

Min dotter hade nu på kvällen 38 graders feber är det feber nu på kvällen?. Hon är förkyld också. Ska jag ha henne hemma från dagis i morgon?. Det är så tråkigt för henne för hon vill verkligen till dagis. Sen har jag själv varit hemma pågrund av sjukdom i 3 dagar.. hur hade ni gjort?

• Svar på tråden 38°C feber nu på kvällen?
  • Phillippa

Ja, jag anser att hon ska vara hemma. Hon smittar andra och förmodligen mår hon inte bra av det själv heller. Hon behöver vara hemma och vila.

• Carambolan

Är hon förkyld också så låter det för mig självklart att stanna hemma imorgon även om febern inte är så hög och kanske inte märks efter en natts sömn.

• modsey

ja det skulle jag, utan att ens överväga att  skicka henne faktiskt

• dagg88
    lindajhlala25 skrev 2017-02-01 19:48:59 följande:

Hej jag är så kluven..

Min dotter hade nu på kvällen 38 graders feber är det feber nu på kvällen?. Hon är förkyld också. Ska jag ha henne hemma från dagis i morgon?. Det är så tråkigt för henne för hon vill verkligen till dagis. Sen har jag själv varit hemma pågrund av sjukdom i 3 dagar.. hur hade ni gjort?

Feber = stanna hemma. Minst en feberfri dag.
  • Orkide

Mina barn har normaltemp på 36,9. Har mina barn 37.5 räknar jag det som att kroppen mår dåligt och vi är hemma. En feberfri dag hemma också.

• Haiduchi

Jobbar på fsk.

Klart har du barnet hemma. Det är krävande för barn att vara på fsk. Även "bara" förkyld kan man faktiskt hålla barn hemma. Man smittar både barn och personal, personal som gärna vill kunna jobba och inte oroa sig för att föräldrarna skickar barnen för tidigt till fsk. Om hon fortfarande är mycket förkyld när hon är feberfri så hade jag hållt henne hemma. Risken är annars om man skickar för tidigt att ditt barn blir sjukt igen så istället för att man "bara" är hemma 4-5 dagar tot så kan det bli 4 dagar två ggr istället.

Imorgon är det torsdag. Sen fredag. Sen helg. Jag hade haft barnet hemma resten av veckan.

• Linnis92
    Linnis92 skrev 2017-02-01 20:03:58 följande:

Kan det är feber och hon ska vara hemma

Ja det är feber*
  • lindajhlala25

Okej tack för era svar:). Jag håller henne hemma!. Jag får dåligt för jobbet och min dotter. Men självklart är mina barn nr 1. Men det är oftast jag som vabbar för ekonomiskt är det bäst för oss. Men mina barn började på dagis i oktober förra året och dom har varit extremt sjuka. Till och med vissa föräldrar har frågat på ett skämtsamt sätt " vad gör ni med era barn " blir så irriterad. Dom var aldrig sjuka när dom var hemma

Svar på tråden 38°C feber nu på kvällen?