• Emmmmm

    Resa med barn bilbarnstol

    Jag undrar lite hur ni smidigast gör när ni reser med små barn? Har två st under 3 år. Den minsta har vuxit ut sin baby bilbarnstol för ett tag sen. Att släpa med två gigantiska bilbarnstolar är inget alternativ. När vi reste med den älsta till Italien fick vi låna en stol av en bekant. Men att hitta bakåtvända bilbarnstolar utomlands är ju svårt. Man kan ju försöka åka tåg, buss sov men det funkar inte överallt. Har ni tex hyrt bil med bakåtvända bilbarnstolar (om det finns?). Tex i Spanien/ gran canaria osv.

  • Svar på tråden Resa med barn bilbarnstol
  • Dixie

    Vi har tagit med våra bilstolar när vi rest, så bökigt är det inte och då vet vi att vi får ordentliga stolar!

  • fjanten

    Läste i en annan tråd om en familj som köpt en britax römer bilbarnstol, har jag för mig, just för att den ska vara ganska lätt att koppla i och ur bilar, och ganska lätt att ha med sig.

  • Margaux

    Du kan hyra men de har oftast inte bakvända stolar.
    Vi har rest med Britax Two-way som är lätt och kan monteras bara med bälten.

  • Emmmmm
    Dixie skrev 2017-02-01 23:00:07 följande:

    Vi har tagit med våra bilstolar när vi rest, så bökigt är det inte och då vet vi att vi får ordentliga stolar!


    Men hur får ni med alla väskor, dubbel barnvagn och enorma bilbarnstolar? Hur bär ni allt?
  • Dixie
    Emmmmm skrev 2017-02-01 23:18:50 följande:

    Men hur får ni med alla väskor, dubbel barnvagn och enorma bilbarnstolar? Hur bär ni allt?


    På flygplatsen brukar ju finnas vagnar till bagage, sedan har vi hämtat hyrbil direkt på flygplatsen och lastat in sakerna - så det är ju inte så långt vi behövt bära! Klart det är mycket saker, men det blir det ju om man reser med små barn! Dubbel barnvagn har vi dock inte tagit med på semestrar, tycker det är smidigare med två resevagnar.
  • Emmmmm
    Dixie skrev 2017-02-01 23:24:26 följande:

    På flygplatsen brukar ju finnas vagnar till bagage, sedan har vi hämtat hyrbil direkt på flygplatsen och lastat in sakerna - så det är ju inte så långt vi behövt bära! Klart det är mycket saker, men det blir det ju om man reser med små barn! Dubbel barnvagn har vi dock inte tagit med på semestrar, tycker det är smidigare med två resevagnar.


    Ja vi är så väldigt långa båda två så paraplysulky funkar inte
  • Dixie
    Emmmmm skrev 2017-02-01 23:28:06 följande:

    Ja vi är så väldigt långa båda två så paraplysulky funkar inte


    Det finns ju olika varianter - min man är 194cm och kan köra vår Kolestra vagn utan problem!
  • Carambolan

    Vi har valt resmål där man inte behöver åka bil. Underlättas väl lite av att vi ändå inte vill hänga på en strand hela dagarna utan föredrar kultursemestrar med möjligen nåt enstaka inslag av pool eller strand :) I de flesta storstäder går det ju att ta t-bana eller tåg från flygplatsen till hotellet.

  • Emmmmm
    Dixie skrev 2017-02-01 23:33:50 följande:

    Det finns ju olika varianter - min man är 194cm och kan köra vår Kolestra vagn utan problem!


    Ja får kolla på den
  • Emmmmm
    Carambolan skrev 2017-02-02 00:14:31 följande:

    Vi har valt resmål där man inte behöver åka bil. Underlättas väl lite av att vi ändå inte vill hänga på en strand hela dagarna utan föredrar kultursemestrar med möjligen nåt enstaka inslag av pool eller strand :) I de flesta storstäder går det ju att ta t-bana eller tåg från flygplatsen till hotellet.


    Var ungefär har ni rest då? Vi vill inte åka långt bort och det var lätt att åka annat än taxi i tex Milano men vi letar strand och sol denna gång :)
Svar på tråden Resa med barn bilbarnstol