• marielek

    Fått flera missfall, vart ska man vända sig?

    Hej,

    Under 2016 fick jag 3st missfall. Och tror jag har ett på gång nu med . vi har en son sedan tidigare, född 2011.
    Jag ska på en liten utredning på SÖS nästa vecka för att se om dom ser något. Det jag undrar är om man kan vända sig någonstans för att få hjälp? På SÖS verkar det inte som om som vill hjälpa en utan påpekar mest att det är så vanligt med missfall..

    Jag har även läst att man kan ha dåliga värden på Progesteron, någon som har någon erfarenhet av det? Bor i sthm och skulle så gärna vilja få tips på vart jag och min man kan gå för att få den bästa hjälpen..

  • Svar på tråden Fått flera missfall, vart ska man vända sig?
  • Miriami

    Vänd dig till någon privat gynklinik. Det gjorde jag och fick hjälp. Fick Trombyl tabletter (blodförtunnande) och gulkroppshormon gel. Behöll graviditen när jag fick den behandlingen.

  • Snuttis2

    Du har rätt till en fullständig missfallsutredning efter tre konstaterade! Upp till tre räknas som normalt så stå på dig i kontakten med SöS så inget skippas . Sen tror jag dock inte att ni har rätt till landstingsfinansierad hjälp ifall de konstaterar att ni behöver det då ni i så fall är sekundärt infertila.

  • marielek

    Ok, ja jag har nu varit hos SÖS och tagit några prover. Läkaren rekommenderade att jag kunde börja äta Albyl Minor blodförtunnande. Men läser man på FASS så står det att man inte ska äta det ifall man planerar att bli gravid?

  • FrökenE1985
    marielek skrev 2017-02-06 14:04:54 följande:

    Ok, ja jag har nu varit hos SÖS och tagit några prover. Läkaren rekommenderade att jag kunde börja äta Albyl Minor blodförtunnande. Men läser man på FASS så står det att man inte ska äta det ifall man planerar att bli gravid?


    Albyl minor ska man ta efter äl i så fall och bara 1/4 eller 1/3. Jag provar det denna cykel pga många kemiska graviditeter på rad. Hoppas det löser sig för er.
  • FrökenE1985
    marielek skrev 2017-02-09 17:37:22 följande:

    Ok funkade det då med att äta albyl minor för er?


    Jag inväntar just nu bim som borde vara imorn, men misstänker att äl var senare så bim är nog på söndag i så fall. Får svagt positiva tester så återstår att se hur det utvecklar sig.
  • FrökenE1985
    marielek skrev 2017-02-09 17:37:22 följande:

    Ok funkade det då med att äta albyl minor för er?


    Hittade detta i en annan tråd. Verkar som man ska ta det hela tiden trots allt. Helt tvärt emot vad jag läst mig till innan. Så ska du prova det så börja direkt.

Svar på tråden Fått flera missfall, vart ska man vända sig?