Hjälp mig ikväll, ångest
Hej allihopa.
Jag skriver det här lite snabbt för jag behöver hjälp från någon ikväll.
Jag har haft konstant ångest i 3 dagar nu eftersom jag har varit stressad, haft lite problem med vänner och planerat saker. Får väldigt lätt ångest och när det är mycket på en gång har jag svårt att andas. Bröstet känns blytungt och jag mår illa hela tiden.
Nu är det så att jag har varit överallt och ingenstans de senaste dagarna och är ganska slutkörd. Ikväll frågade en kompis mig om jag ville hänga med henne och några av hennes vänner och "festa" imorgonkväll. Alltså typ dricka lite och snacka.
Nu är det så att det finns risk för att mitt ex kommer vara där och kanske ta med sig sin nya partner, något jag inte har något allt emot men det känns som att jag kommer förstöra stämningen där även fast hon säger att jag absolut inte kommer det och att hon vill att jag ska följa med.
Ska jag åka och utstå ångesten och se hur det blir eller ska jag stanna hemma och vila själen?
Förlåt för konstig inlägg men vill inte skriva ut allting då det kommer bli så långt. Kan bara säga att jag OTROLIGT svårt för oklara planer och "vi ser hur det blir". Går under av ångest om jag inte vet hur det kommer bli. Men ändå känns det inte bra när jag försöker intala mig själv att stanna hemma.