• Lynxsa

Kräktes på natten

Min 15 månaders dotter har kräkts 1 går per natt de senaste 5 nätterna. Storasyster en gång en natt.

Båda är förkylda och hostar lite. De är hängiga på dagen och äter halvbra. Yngsta är dessutom väldigt lös i magen. Vi har inte ändrat någon kost och vi vuxna mår bra.

Har ingen aning om vad det kan bero på. Har fått läkartid imorgon. Känns lite konstigt. Vore det magsjuka borde det väl gått över?

Nån som känner igen sig?

• Svar på tråden Kräktes på natten
  • HippHipp

Ja. Mitt ens barn hade så ibland när hon vat förkylt och mindre. Snor och annat slem svaldes ner, magen blev orolig och det kom upp. Men alltid bra att kolla med läkare, behöver ju inte vara samma för dina barn.

• SaraTheosMamma

Det är troligen magsjukan. Min son på 2 år höll på så i 6 dagar, en gång om dagen och han är också lite förkyld men har varit hos doktorn och hon var nästan helt säker på vinterkräksjukan, den är tydligen rätt aggressiv i år. Det kan hålla på så i upp till en vecka ????

• Lynxsa

Nu har vi varit hos läkaren som i samråd med barnakuten trodde på hostan. Slemlösande utskrivet. Hoppas att det hjälper. Magsjuka eller hosta, vilket det än är hoppas jag att det slutar snart. 6 nätter i rad nu så hela familjen börjar bli rätt trött

Svar på tråden Kräktes på natten