• Älskarlivet

Tips på bordslekar. Snälla hjälp mig!

På lördag ska jag ha fest. Vi blir 39 st.

Har dukat 4 bord med då ca 8-10 personer per bord.

Någon som har tips på enkel och bra bordslek?

Hade vi haft långbord hade jag kört typ "Viskleken" men går det bär man har småbord?

Vill inte göra den här leken med att ett kort ska gå från mun till mun (vi blandar släkt och vänner så jag tycker inte det passar just den här gången)

Men snälla ge mig tips, känner att jag vill ha någonform av "aktivitet" under kvällen.

Ska försöka mig på ett sånghäfte oxå men det går inte så bra för mig än så länge....

• Svar på tråden Tips på bordslekar. Snälla hjälp mig!
  • nr1

några förslag:

* "öppen eller stängd" leken..har en tändsticksask och öppnar och stänger den, samtidigt som man säger "den är öppen" fast den kan vara stängd. så ska de andra gissa vilket som är rätt och göra rätt..svårt att förklara. Men det är inte asken man syftar på utan munnen!

* "klappa ibordet" alla lägger händerna på bordet i kors med varann. Alltså min högra hand ska över grannens vänstra.En börjar och klappa med ena handen 1 gång, den handen som ligger näst medsols ska då klappa en gång för att fortsätta åt det håller, 2 gånger för att byta håll. GÖr man fel får man ta bort den handen.

* "uppdrag" skrivit små lappar med uppdrag alla har under kvällen/ middagen..ex vis hålla tal, sjunga en visa...

* "frågesport" mellan borden

* "vilket är ordet",
    ex "hyena eller numera otillåtet byggmaterial? (6 bokst) svar: as-best, asbest.
    "barrträd i dålig kondition eller exklusiv glasbit? (8)"
    kris-tall, kristall
    "upphöjning eller köande balter? (6) estrad, est-rad.

lycka till!

Svar på tråden Tips på bordslekar. Snälla hjälp mig!