• Clara Holmgren

TIPS PÅ TATUERING?

Hej jag har nu tänkt att när jag fyller 18 så ska jag skaffa min första tauering vill sätta den på underarmen men har ingen aning om vad jag ska tatuera dit.... har haft tankar på ett hjärta (för att sympolisera kärleken till min familj och vänner) men om ni har några tips! Snälla dela med er! Vad var eran flrsta tatuering?

• Svar på tråden TIPS PÅ TATUERING?
  • frokenannorlunda

Hej! Är själv 25 och har många tatueringar på kroppen. Men jag säger såhär. Vet du inte vad du ska tatuera så vänta! Gör inget du kommer ångra om 1 år. Googla, sök inspiration! Det finns MASSOR på nätet, instagram, grupper på Facebook. Men gör inget "bara för att".

Min första tatuering var en stor drömfångare i färg på hela mitt högra lår. Satt i 6 timmar.

• Dixie

jag förstår mig inte på folk som frivilligt sätter en massa klotter på kroppen som inte går att ta bort, men om man nu tvunget ska tatuera sig bör det inte vara något specifikt och betydelsefullt? ett hjärta som symboliserar kärlek låter ju ganska banalt....

• LadyB

Jag har en fjäril. Den symboliserar hur jag känner mig ibland. För även om jag gjort mig fin och så, så är jag en fluddrig klumpfia... Haha!

Tänk igenom det noga bara, och tatuera inte in något som känslan för skulle kunna ändras med tiden. Alltså inget med anknytning till en person eller så. För om det blir så att man blir osams med personen, eller idolen man tatuerade in visade sig vara en idiot, osv, så ångrar man sig nog bittert. Ja du förstår nog hur jag menar.

Googla lite på tatueringar och hitta inspiration på så sätt. :)

Svar på tråden TIPS PÅ TATUERING?