Vilken skit-vecka!!!
Fy sjutton för dagis-baciller säger jag bara! Alexander hann med inskolning + 4 dagar innan han blev sjuk. Så här härlig har den senaste veckan varit hos oss:
Torsdag: Hämtar Alexander på dagis och märker att han har feber. Han hostar och snorar också rätt bra. Natten till fredag kräks han dessutom ner hela sin säng och blir livrädd stackarn eftersom han aldrig spytt förut!
Fredag: Alexander har 40 graders feber, hostar som en tok, snorar massor och kräks ännu ner sin pappa på kvällen
Lördag: Alexander mår lite bättre, bara låg feber, hostar lite, snorar. Däremot är hans pappa helt däckad!!! Han kräks typ 7 ggr på ett par timmar och sover i stort sett i 1,5 dygn............
Söndag: Alexander är som vanligt igen och vi riktar in oss på dagis på måndagen. Sambon sover fortfarande och är svag, men kräks inte iallfall. Jag själv mår små-illa och känner mig allmänt hängig.
Måndag: Vi märker på Alexander att något inte stämmer - han är gnällig och vill inte äta eller dricka, det blir naturligtvis inget dagis...................På eftermiddagen åker vi till VÅC med misstanke om öroninflammation, det visar sig att vi har rätt och han får penecillin.
På kvällen kräks han helt otippat ner mig och soffan!!
Jag kräks 2 gånger på morgonen, men mår mycket bättre på eftermiddagen.
Tisdag: Alexander vägrar äta eller dricka och han bara sover och ligger still. Jag försöker förtvivlat få i honom vätska under dagen, men han puttar bara bort muggen! På eftermiddagen duschar jag med honom för att få honom att dricka (han älskar att dricka ur munstycket), men han bara hänger på min axel och får inte i sig nån vätska. Efter duschen orkar han inte ens stå upp utan han ligger på mattan med sin handduk över sig och bara tittar in i väggen!! Jag får panik och ringer sjukvårdsupplysningen, de säger att jag måste få i honom vätska till varje pris och jag sprutar in små mängder med spruta varannan minut eller så. Efter ett par timmar har han fått i sig nån deciliter iallfall.......... Men han har inte kissat sedan på morgonen.
På natten ligger han hos oss och vi väcker honom flera gånger för att ge honom vätska och kolla blöjan.
Onsdag: Alexander börjar piggna till något, men är fortfarande svag och vi får kämpa med att få i honom vätska och näring. Jag känner mig snurrig på kvällen och mår illa.
På natten springer jag på toaletten ett par gånger med diarré och kräks ordentligt en gång.....................
Torsdag: Alexander mår riktigt bra och äter igen, och dricker massor Skönt!
Jag mår skit och kan inte äta pga detta, får i mig lite frukt på kvällen dock. Känner febern komma alltefter dagen går och på kvällen har jag närmare 39 grader men känner mig iallafall bättre i magen....................
Fredag: Jag sover oroligt på natten pga feber! Klockan 04.00 sätter diarrén igång på allvar och jag springer på toa i ett!! När jag går upp vid 09.00 har jag varit på toa ca 25 ggr och jag kan inte ens dricka vatten utan att det rinner rätt igenom. Jag svimmar på köksgolvet när jag gått ner för trappan! Lyckas ta mig upp och ringa sambon som kommer hem och ger mig vätskeersättning med sked och köper diarré-stoppande tabletter som faktiskt funkar efter ett par timmar Mår allmänt skit resten av dagen och är helt tom i magen.
Alexander är på dagis för första gången på en vecka, det går jättebra tills de ringer och meddelar sambon att han fått vattenkoppor!!!!!
Allvarligt talat, hur kan man ha såhär mycket skit på en gång??? Jag tycker dagis är kanon för min son och vet att han älskar det, men gud så jobbigt om det ska vara så här mycket sjukdommar hela tiden! Visst är man van vid att han har förkylningar titt som tätt och så, men på en vecka har han nu haft:
Snuva, hosta, hög feber, öroninflammation och vattenkoppor!! Det värsta var dock på tisdagen när han höll på att bli helt uttorkad, jag har aldrig varit så rädd!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-03-04 15:43:45:
Jaha.................nu har Alexander kräkts 2 ggr på nån timme. Och jag har fått svinont i halsen också! Puh!