Mina barn lyssnar inte på mig! Hur ska göra?
Hej! Jag är jätte ledsen över det, mina barn lyssnar inte till jag blir förbannad arg och skriker. De är mellan 6-10 år.
Ofta på morgon jag tjatar på de får att äta sin frukost och hinna med skola. Ofta de blir försenad 5 min. Jag lämnar de , men när de är väl klar med allt förutom skorna då står de vid dörren pratar eller tjafsar med varandra.
Jag måste tjata på de varje sekund för att skynda.
Matdags är värst då innan de smakar på maten de säger ehhhh vad äkligt vi vill inte äta det, eller så sitter och pratar och hittar på saker för att inte sitta stilla och äta. Eller så de vill titta på något för att sitta stilla men då blir att de konstruerar sig med tittande istället.
Jag har jobbat förut och nu pluggar jag känner mig väldigt stressad och misslyckas.
Ibland jag tänker att ställa fram smör och bröd för den som inte gillar maten men då tror jag blir bara det varje dag, eller så att jag inte lagar något alls och säge att de inte vill äta ändå så därför jag har inte lagat något.
De vill helst äta snabb mat typ köttbullar, fiskpinnar, hamburgare och sånt skräp, men i skolan de äter det mesta förutom den minsta gillar inte kladdiga mat typ gratäng, sopa m.m.
Har ni några knäp som jag kan använda för att få bättre samarbetar?!