• Anonym (TS)

Ingångslön jobbcoach

Nån som vet vad en jobbcoach i privat företag (ej Arbetsförmedlingen) kan ha för lön? Har flera års erfarenhet av målgruppen, samt korrekt utbildning.

Tack på förhand! :)

• Svar på tråden Ingångslön jobbcoach
  • Anonym (Coach)

Skulle gissa runt 22000

• Domesticgoddess

Mig veterligen är en normal ingångslön för en rehabhandläggare på AF runt 30' så för likartade arbetsuppgifter hos en privat aktör borde det vara lite mer...32-33' kanske?

Sannolikt högre i Stockholmsregionen.

• Anonym (!)

22-25 på mitt jobb beroende på utbildning.
    Privata tjänar sällan mer än på AF!

• Domesticgoddess

Oj, trodde definitivt det var tvärtom! Men det kanske bara är en skröna vi håller fast vid inom staten för att tycka lite synd om oss själv :)

22 låter enormt lågt! Där jag bor är relevant högskoleutbildning ett krav (ställt av AF) på de som anställs av upphandlade aktörer..skamligt att erbjuda 22 i lön för en uppenbart kvalificerad tjänst.

• Anonym (!)

Ja, och så har ni sju veckors semester typ, eller är det en skröna som vi på privata sidan hittat på? ????

Nä... det är samma upphandling så samma krav på alla coacher överallt. Men utb kan skilja ändå inom vissa ramar. Inte alla har högskoleutb tex.

• Domesticgoddess
    Anonym (!) skrev 2017-02-04 23:08:39 följande:

Ja, och så har ni sju veckors semester typ, eller är det en skröna som vi på privata sidan hittat på? ????

Nä... det är samma upphandling så samma krav på alla coacher överallt. Men utb kan skilja ändå inom vissa ramar. Inte alla har högskoleutb tex.

Haha....nej, sju veckor from den månad man fyller 40..
  • Anonym (Coach)

Räkna med Max 22000/månad

• Domesticgoddess
    Anonym (Coach) skrev 2017-02-05 07:59:18 följande:

Räkna med Max 22000/månad

Men....det borde väl bero på ts förhandlingsläge? Om han/hon jobbar på tex AF eller FK nu kan den privata aktören svåreligen erbjuda en så låg lön, om de är intresserade. Jag har fd kollegor fr båda myndigheterna som gått över till att jobba med stöd och matchning inom det privata, har ofantligt svårt att föreställa att de accepterat en lönesänkning på runt 10K. Kan det vara så att lönerna spretar väldigt beroende på utbildning och relevant arbetslivserfarenhet?
  • En glad tjej

Jag tror inte en jobbcoach tjänar så dåligt som 22.000 kr i månaden. Ofta har de erfarenhet av att arbeta med annat, många inom höga positioner men har av olika anledningar börjat arbeta som jobbcoach istället. Jag hade en jobbcoach på ett privat företag en kort period när jag gick mellan arbete och studier. Han hade en gedigen arbetslivserfarenhet och var mycket kunnig. Jag tror han hade en bra lön.

T.S. Tror du kan få över 25.000 kr i ingångslön.

Svar på tråden Ingångslön jobbcoach