Anonym (???) skrev 2017-02-04 18:16:47 följande:
Ja, köpt i somras. Fixar inte det tekniska, nån har hjälpt mig tidigare. Så får se vad göra. Det här med molnet fattar jag inte heller (Icloud, Itunes, hjälp?). Har aldrig gjort nåt åt det eftersom jag inte vet hur man gör.
Trodde jag hade säkerhetskopierat till min dator eftersom bilder & foton var inlagda, ändå står det i mobilen att Säkerhetskopiering Aldrig Gjord? O då gav jag upp.
Jaha jag trodde ju du köpt en ny iPhone som ersättning för den defekta men så va det alltså inte. Eller???
Om man e inloggad med sitt Apple-ID & har iCloud aktiverat säkerhetskopieras iPhonens innehåll regelbundet dit så man har backup om nåt skulle hända. Men du har alltså inte haft den funktionen i gång?! Trist isf. Men har du manuellt fört över bilderna till datorn har du ju en säkerhetskopia på dom iaf. :)
Telefonen säger ingen säkerhetskopia e gjord för det inte gjorts nån via Apples system iCloud MEN din säkerhetskopia av bilderna finns ju i datorn oavsett. Hoppas du tänker på säkerhetskopiera innehållet i datorn med typ till externa hårddiskar. Datorer kan också paja.