• Anonym (Irriterad)

Tryck mot ändtarmen - är det akut?

Sedan ett par dagar har jag haft ett tryck mot ändtarmen och det är just nu riktigt jobbigt och irriterande. Det känns som jag har en pingisboll inkörd i anus rent ut sagt.

Inget blod synligt. Har inga synliga hemorojder. Avföring dagligen och är väl normal.

Vad är detta??

Borde man åka in på akuten?

• Svar på tråden Tryck mot ändtarmen - är det akut?
  • Påven Johanna II

Nej, det låter inte nödvändigt. Men beställ en tid på vårdcentralen för vidare remittering.

• Anonym (Irriterad)

Vad kan det vara?

• Påven Johanna II
    Anonym (Irriterad) skrev 2017-02-03 16:36:42 följande:

Vad kan det vara?

Det skulle kunna vara invändiga hemorrojder.
  • Anonym (Irriterad)
    Påven Johanna II skrev 2017-02-03 16:40:40 följande:

Det skulle kunna vara invändiga hemorrojder.

Blöder inget. Men det kanske man inte måste? Har haft hemorojder utvändigt under graviditeten för snart fyra år sedan.
  • Påven Johanna II
    Anonym (Irriterad) skrev 2017-02-03 16:48:53 följande:
    Blöder inget. Men det kanske man inte måste? Har haft hemorojder utvändigt under graviditeten för snart fyra år sedan.
    Nej, det måste man inte. Men anala besvär ska man inte gå runt och ha, så ring på måndag och beställ tid.
  • Anonym (K)

Vet du att jag hade exakt likadant för en vecka sen!! Höll i sig typ 1,5 vecka, super irriterande. Kände mig konstant nödig eller som en prutt skulle ut. Men det hjälpte inte att gå på toa! Men sen försvann det bara. Jag var iof lite konstig i magen oxå, lite hård ibland o lite lös ibland. Men det gick över för mig.

• Anonym (Rojden)

Sist jag var på hemorrojdkoll hade jag en 12 mm stor polyp inne i nedre delen av tarmen, det hjälper inte precis magen att fungera som man vill.

Med den borttagen blev livet bättre, jag tycker du ska be att de undersöker dig.

• Anonym (Irriterad)

Kommer definitivt att söka för detta. Om det inte blir bättre.

Svar på tråden Tryck mot ändtarmen - är det akut?