• singelmamma

Tee Tree Oil mot mollusker?

Då min son på 19 månader haft mollusker sen han var 4-5 månader så sökte jag lite om det på nätet för några veckor sen. Dom blir bara fler o fler o sprider sig lite överallt. Förrut hade han bara på ryggen några få...nu har han massor på ryggen, några på magen, armar, ben, knäveck osv...

Minns att jag hittade någon norsk sida där en förälder hade tipset att man kunde blanda 2/3 Tee Tree oil och 1/3 mandelolja. Sen skulle man med topps smörja det på molluskerna varje morgon och kväll. Hon menade på att detta ahde hjälpt och att inom 2-3 veckor var dom borta.

Nu har jag själv köpt och testat detta i en vecka. Märker till viss del en förbättring. Några har faktiskt torkat ut. men det finns många många kvar. Ville bara kolla om det är nån här som testat och som kan bekräfta om det verkligen funkade?

Annars så se detta som ett tips...det funkar lite iaf:) Om jag alla molluskerna är borta inom ett par veckor så skriver jag ett inlägg igen och berättar.

Ha det fint:)

• Svar på tråden Tee Tree Oil mot mollusker?
  • Max mamma

WELEDAsalva ska finnas på HÄLSOKOST och ska hjälpa mot mollusker,vet inte om det funkar har inte provat själv.

Max's mollusker försvann av sej självt...men det tog lååång tid å han hade inte så många som din lillkille verkar ha.

Camilla

• maria81

Har oxå en liten kille med mollusker Först var det vara två undder armhålan men det har snabbt spridit sig och nu är det väl fler än 10 iaf. För några dagar sedan såg jag oxå att det spridit sig till armen och det är väl lika många där.

Har inte haft så stora erfarenheter av dessa förut men jag trodde inte att det skulle sprida sig så här fort och blis å många. har du haft någon kontakt med sjukvården? Tänkte själv ringa dem nu i veckan.

• madebyinferno

Vi fick "husmorsrådet" att bada sonen i saltvatten, har man inte ett hav i bakfickan gick det bra med att blanda ett 1/2 paket vanligt hushållssalt i badvattnet (halvt badkar)och bada varje dag i 1-2 veckor.
    Efter 14 dagar var både mollusker och eksemet borta och han hade lika mycket som TS son verkar ha!!

Värt att testa kanske

Svar på tråden Tee Tree Oil mot mollusker?