• Rally12

Erfarenhet Bo i Lundsby Göteborg

Hej!

Jag ska eventuellt flytta till Lundsby i Göteborg. Vad har ni för erfarenhet bo där? Lugnt eller stökigt område? Tacksam för svar! :)

• Svar på tråden Erfarenhet Bo i Lundsby Göteborg
  • Anonym (Undrar)

Menar du Lundby på Hisingen?

Gör du det, så är svaret att det är relativt lugnt på de flesta ställen här.

Jag trivs här. Aldrig känt mig otrygg. Går ut med hunden på kvällarna, gått ut med den mitt i natten också och inte märkt något bråk eller dyligt.

• Rally12

Hej! Precis :) tack för ditt svar! Vet du hur det är på hisingebacka ? :)

• Anonym (Undrar)
    Rally12 skrev 2017-02-27 16:40:43 följande:

Hej! Precis :) tack för ditt svar! Vet du hur det är på hisingebacka ? :)

Där skulle jag inte bo. Man ska ju våga gå ut på kvällarna, att barn ska kunna vara ute och leka på gårdarna. Var har du blivit erbjuden lägenhet.
  • Rally12

Jag vill ju helst Lundby men verkar inte bli av. Vet du hur det är på Gåsagången eller Blendagatan? Tacksam för erfarenheter?

• Anonym (Undrar)
    Rally12 skrev 2017-02-27 23:55:06 följande:

Jag vill ju helst Lundby men verkar inte bli av. Vet du hur det är på Gåsagången eller Blendagatan? Tacksam för erfarenheter?

Blendas gata ganske blivit bättre, men för några år sedan ville poseidon ha videoövervakning där, på grund av allt stök.

Har du inga barn så funkar det, men har du det så tänk både en och två gånger.
  • Rally12

Det var så tråkigt inte blev Lundby. Det är så himla svårt hitta något i Göteborg. Jag har barn. Så förstår måste tänka lite...

Tänker om jag får nån start att få lägenhet. Kanske man sen kan byta inom hyresvärden. Det känns som hitta boende i Göteborg är som vinna på triss... men självklart vill jag inte att barnen ska känna sig osäkra

• Anonym (Gbg)

Lundby är ok. Hisings Backa beror mycket på var i området man bor, finns områden med hyresrätter, bostadsrätter, villor... Hyresrätterna är generellt stökigare område. De andra lugnare. Det är lugnare i Backa nu än förut, men skulle tänka efter både en och två gånger innan jag satte mig i en hyreslägenhet där.

Hur har du fått lägenhetserbjudanden? Via boplats?

• Anonym (Undrar)
    Rally12 skrev 2017-02-28 08:57:35 följande:

Det var så tråkigt inte blev Lundby. Det är så himla svårt hitta något i Göteborg. Jag har barn. Så förstår måste tänka lite...

Tänker om jag får nån start att få lägenhet. Kanske man sen kan byta inom hyresvärden. Det känns som hitta boende i Göteborg är som vinna på triss... men självklart vill jag inte att barnen ska känna sig osäkra

Problemet blir att det är få som vill byta till stökiga områden.

Det finns sidor på facebook där folk kan lägga ut om lägenhetsbyten. Tyvärr är det en del områden som de inte vill byta med, så det kan bli svårt.

Bor man inom t ex Poseidon, så räknar de boendeår när man söker på omflyttningssidan.

Tror inte jag har sett att någon som bor i Lundby vill byta lägenhet med någon i Backa

Det finns en hel del privata värdar här omkring. Det kan säkert löna sig att kontakta dem. De bestämmer själva vilka de ger lägenhetskontrakt.
  • Rally12

Precis det kan bli svårt. Tänkte mer jag såg att hyresvärden hade en sida där man kunde byta om man redan var hyresgäst. Mitt största problem är att huvudtaget få bostad i Göteborg. Så därför fundera jag på ta denna eller inte få något. Men jag vill ju inte flytta dit om det är så stökigt så jag inte kommer trivas eller vara orolig för barnen

• Anonym (Undrar)
    Rally12 skrev 2017-02-28 10:55:22 följande:

Precis det kan bli svårt. Tänkte mer jag såg att hyresvärden hade en sida där man kunde byta om man redan var hyresgäst. Mitt största problem är att huvudtaget få bostad i Göteborg. Så därför fundera jag på ta denna eller inte få något. Men jag vill ju inte flytta dit om det är så stökigt så jag inte kommer trivas eller vara orolig för barnen

Ibland har man ju inga val. Spelar inte hyreskostnaden väldigt stor rolll, så kanske du kan byta med någon om ett tag, finns de som flyttat till nyproducerat och inte fixar hyran. Runt Backa plan och kville som är lugnt och fint.
Svar på tråden Erfarenhet Bo i Lundsby Göteborg