• loulof

När förstod du att du va gravid?

Igår plussade jag. Jag har sedan dess tagit 5 tester till som alla har varit starkt positiva.

Efter hur många tester gick det in för er att ni va gravida?

Känns så himla overkligt eftersom jag inte har några speciella symptom förutom bubblig mage och öm i svanken.

Bör jag köpa fler tester för att vara på den säkra sidan? Vill inte ta ut något i förskott om alla de fem tidiga testerna skulle ha visat fel. (Här även tagit Clearblues digitala, med veckoindikator)

• Svar på tråden När förstod du att du va gravid?
  • vikkey

Jag testade också typ fem gånger första graviditeten. Men tro mig - de visade inte fel alla fem. ;) Det gör inte dina heller - stort grattis och lycka till!

• loulof
    vikkey skrev 2017-02-04 15:20:19 följande:

Jag testade också typ fem gånger första graviditeten. Men tro mig - de visade inte fel alla fem. ;) Det gör inte dina heller - stort grattis och lycka till!

okej... oohh! känns sååå overkligt! :D men roligt, är så lycklig!
    Köper någon ett par till bara för att.. :)

Kanske lite konstig fråga, men du har kanske koll.. När är det lagom att skaffa en gravidförsäkring?

• Snuttis2

Stort grattis till graviditeten !!

Du kan lita på test nr ETT de ljuger inte gällande positiva svar ! Så njut av resultatet och ta hand om dig och bebisen på G!

det är de negativa som ibland kan vara fel(om man är låghormonare) men det tar ett tag innan känslorna kommer ikapp!!! Jag vet ..... är i v 15 o fattar ingenting ....

• Anonym (Qwerty)

När jag fick ma, det var då jag förstod.

• vikkey
    loulof skrev 2017-02-04 15:30:39 följande:

okej... oohh! känns sååå overkligt! :D men roligt, är så lycklig!

Köper någon ett par till bara för att.. :)

Kanske lite konstig fråga, men du har kanske koll.. När är det lagom att skaffa en gravidförsäkring?

Jag har Folksams utökade gravidförsäkring. Den täcker den gravida+partner från v10 samt bäbis från v23. Klart värt att ta den utökade försäkringen (kostar kring 1500:-, engångskostnad), den täcker otroligt mkt mer än gratisvarianten. :)
  • MTL

Jag förstod det nog mer när magen kom och han började sparka, men det är ju svårt att ta in att det är ett barn där inne. Andra barnet var det så oroligt i början så kunde inte pusta ut förrän efter v. 12. Tredje barnet visste jag inte förrän v. 14, han var totalt oplanerad och det tog ett bra tag efter förlossningen innan jag fattade att jag har tre barn nu :)

• Jag är bara jag

Inte på hela graviditeten egentligen. Det tog till första VUL innan jag ö.h.t trodde att det fanns nåt där inne. Och det gick aldrig in för det var för stort. Har fortfarande inte gått in och då är sonen ända 2 månader. Tungan ute Men du-ett positivt gravtest räcker ju så 5 är ju överkurs. Flört 

• loulof
    Jag är bara jag skrev 2017-02-04 17:51:14 följande:

Inte på hela graviditeten egentligen. Det tog till första VUL innan jag ö.h.t trodde att det fanns nåt där inne. Och det gick aldrig in för det var för stort. Har fortfarande inte gått in och då är sonen ända 2 månader. Tungan ute Men du-ett positivt gravtest räcker ju så 5 är ju överkurs. Flört 

Konstigt när det är en livslång önskan som äntligen har slagit in och så är det så overkligt att förstå... :)

Blir konstigt här också eftersom jag vetat sedan igår och maken är iväg hela helgen, så han kommer tidigast få veta imorgon kväll, vill inte säga det över telefonen.

Hur berättade du för din kille att du va gravid!
    Grattis till din pojke!

Jag åkte till apoteket och köpte fyra till, har testat med en annan sorts test precis och det va också solklart positivt! :)

• Jag är bara jag
    loulof skrev 2017-02-04 19:07:07 följande:

Konstigt när det är en livslång önskan som äntligen har slagit in och så är det så overkligt att förstå... :)

Blir konstigt här också eftersom jag vetat sedan igår och maken är iväg hela helgen, så han kommer tidigast få veta imorgon kväll, vill inte säga det över telefonen.

Hur berättade du för din kille att du va gravid!
    Grattis till din pojke!

Jag åkte till apoteket och köpte fyra till, har testat med en annan sorts test precis och det va också solklart positivt! :)

Lille skrutten är ett verkligen mirakel så tack! {#emotions_dlg.flower} Här var det 30 års längtan och 10 års försök så det var omöjligt fatta helt enkelt. Och svårt efter flera missfall. Vi hade gjort vår 7:e embryodonation och jag förväntade mig ett negativt hcg-blodprov (har inte tagit gravtest sen efter 2:a ED:N tror jag), men det var positivt! Glad Ringde maken på jobbet, kunde inte vänta tills han kom hem.

Du kan nog sluta testa nu! Tungan ute Var glad,ät folsyra,skriv in dig på mvc och lycka till! 

D
Svar på tråden När förstod du att du va gravid?