• SweetBabe26

Ångest?

Sen min son fick vara med om en otäck händelse medan han sov så har han blivit förändrad till o från å är väldigt rädd för olika saker ont i magen har han sagt några ggr å börjat stoppa in olika fingrar i munnen. Är det tecken på ångest? Han blir 6 år i april. Min känsla säger att jag ska kontakta någon men vem kontaktar jag?

• Svar på tråden Ångest?
  • SLK9216

Hej!

Jag blir lite förvirrad för du skriver att han var med om något när han sov? Var han medveten om vad som hände då?

• LejonSa

Kontakta vårdcentralen och se om de kan slussa dig vidare. Annars kan du ringa Bup för att rådfråga dom, höra vad de tycker om det du berättar. Utifrån det kommer de kunna hjälpa dig vidare eller iaf hänvisa dig vidare ifall inte de anser att det hör hemma på deras bord.

Om det är ångest eller ej är svårt att säga men eftersom något har hänt och du upplever en förändring därefter så tycker jag du ska ta det på allvar för bådas skull. Lycka till!

• LejonSa

Förlåt...bvc. Kolla med bvc. Såg nu att han ju är under 6. Så kolla med dom, och se vad de säger. De kan hjälpa dig vidare.

• Anonym (Å)

Det går säkert över...

Svar på tråden Ångest?