• Förstgångsmamma

Svärmammas starka parfym

Min son är bara 9 dagar och stinker parfym varje gång min killes mamma hållit i honom.

Min kille vill inte säga nåt då han tror att hon skulle bli ledsen. Men JAG blir ledsen när hand fina lukt inte finns där på flera timmar. Ska jag säga nåt, eller bara bita ihop!?

Dom är inte här ofta es dom bor lång borta så kanske bita ihop?

Hur ska jag isf formulera mig? Har tänkt vara lättsam och kanske på skämt säga nåt. Fast det är kanske bättre att var ärlig och tydlig.....?

Tacksam för hjälp.

• Svar på tråden Svärmammas starka parfym
  • Liinaa91

Ljug o säg att du märkt att bebisen får utslag och du slutat använda stark parfym o annat och sett att bebis inte får utslag mer.

Så kan du inte parfymer dig när ni ska hälsa på så bebisen slipper alla utslag och irritation.

• HippHipp

Håller med domersicgodess men röstar ändå på Liina- tycker det är lite puckat att ha stark parfym runt små bebbar.

• Frontline

Barnet är inte så gammalt bara 9 dagar, dom kommer inte ofta för dom bor långt bort så hur ofta har det hänt?

Simsalabim trosorna försvinn :)
  • Förstgångsmamma
    Frontline skrev 2017-02-04 22:40:44 följande:

Barnet är inte så gammalt bara 9 dagar, dom kommer inte ofta för dom bor långt bort så hur ofta har det hänt?

Had bott hos oss senate dagarna...
  • Frontline
    Förstgångsmamma skrev 2017-02-05 00:12:32 följande:
    Had bott hos oss senate dagarna...
    Ja och inte för resten av sonens uppväxt hoppas jag?
    Simsalabim trosorna försvinn :)
  • mintankehär

varför har du skaffat barn med ett barn och inte en vuxen?

säg till din man att skärpa sig och be svärmor flytta ut

• Femblirsex

Håller med det som stod ovan, säg att bebis inte

Mår bra av så stark parfym doft.

Här har vi kört parfym frit när vi haft nyfödda i huset o bett besökare respektera det om dom vill hålla bebis, man kan säga saker snällt o trevligt utan att folk tar illa vid sig :)

Så gör vi, talar om vad som gäller för barnens bästa, ingen som reagerat negativt på det, tvärt om :) har istället tackat för dom själva inte tänkt på det, alla vill ju bebis väl.

• Nymphaea

Hur många dagar har de bott hos er och hur länge ska de stanna? Låter lite jobbigt att ha långvariga gäster så tidigt...

Tycker inte det är en bra idé att du säger något själv, utan din sambo får ta sig i kragen och säga till i så fall (på ett fint sätt givetvis).

• tulip79

Svärmor gillar också stark parfym men vi (sambon) sa till henne, att bebisen inte mår bra av starka dofter så hon fick komma parfymfri. Det var inga problem, hon ville ju träffa bebisen

Svar på tråden Svärmammas starka parfym