Dumbledore skrev 2017-02-05 18:01:42 följande:
Med både tvätt och tork går det åt färre plagg, jag har för mig att vi började med 3-4 pyjamaser, 5-7 bodys, 4-5 byxor i strl 56. Också strumpor och drägglisar till det. Får man en kräkbebis så får man ju tvätta ofta, men då kan man också fylla på efter behov. Man får ofta mycket kläder i present. Jag brydde mig inte så mycket om att matcha bebisens kläder med mina och sånt, så var en body ren efter en dags användning så åkte den oftast på dagen efter också.
fjanten skrev 2017-02-05 18:07:32 följande:
Vår första var stor (4,7kg) och hade aldrig strl 50. 56 hade han i två veckor typ, sedan strl 62 tills han var en 2-2,5 månader. Efter det hade han storlek 68 tills han var runt halvåret... Andra, som nu är tre veckor, vägde 3,5 när hon föddes och har strl 50 nu. Vi får se hur hennes tillväxt blir... Så jag skulle nog inte köpa på mig för mycket innan barnet kom! Vi har för övrigt tvättmaskin, och hittills inga kräkbebisar, så vi behöver inte mer än kanske 4-5 bodys och 3 byxor just nu (vi har fått massa mer, men det är "omsättningen" vi egentligen bara behöver i början per storlek).
Tack så mycket för era svar!! Har nu bestämt att köpa in 5 bodys, tre byxor och några linnen i stl 56 och 62, eftersom lillen föds i mitten av sommaren känns det inte som vi behöver köpa in för mycket med tanke på värmen. Sedan lär vi nog som sagt få av familjen och vänner, och de tackar man ju inte nej till.
Tack igen!! :)