• cctt

    Bara dra eller glida ifrån?

    Har haft ett 3 år långt förhållande där jag har fått stå ut med otrohet, misshandel, kränkningar och massa annat som jag inte ens känner för att skriva ner nu för att inte må sämre än vad jag redan gör.

    Har försökt lämna min partner flera gånger men hEn har alltid lyckats övertala mig och kommit tillbaka på ett eller annat sätt. Är verkligen trött på allt.

    Nu har jag bestämt mig för att ta mig ut ur detta, jag vet dock inte hur. Har tidigare blockerat hEn på alla sociala medier, telefonnummer, mail och allt ni kan tänka er. Det slutar oftast med att hEn skickar brev hem till mig eller knackar på min dörr, eller ber någon av hEns vänner tala med mig.
    Ha i åtanke att hEn inte tvingat mig tillbaka till förhållandet utan mer lyckats övertala mig på ett eller annat sätt.

    Nu har jag 2 val;
    1) Att bara dra utan att säga ett enda ord - inget hejdå, inga sms, utan bara dra en dag sådär.
    Har redan sagt upp mitt abonnemang och beställt ett nytt nummer (inte dock börjat använda det än), redan tagit bort min facebook och andra sociala medier, och även skapat en ny mail. Kan även bo hos en vän ett tag (har kollat att det är okej) så hEn inte kan knacka på min dörr eller störa mig.

    Eller

    2) Svara så segt och kort som möjligt tills man glider ifrån, träffas mindre etc. Vet att detta hade fungerat, med största sannolikhet hade hEn hört av sig mindre och mindre och hittat någon annan med tiden, men detta hade nog tagit sin tid..

    Vilket ska man välja? Eller har ni annat förslag jag kan köra på? Vill inte blanda in polis genom kontaktförbud eller andra liknande lösningar, vill bara avsluta detta på bästa sätt..

  • Svar på tråden Bara dra eller glida ifrån?
  • cctt

    Glömde även tillägga att hEn skulle "kunna" kontakta någon i min familj om jag bara "försvann" en dag utan att säga något och hEn inte fick tag på mig. Typ utge sig för att vara en vän och säga "Får ej tag på ****, har det hänt något" eller något liknande. Inte alla i min familj känner till min partner.

  • nokitus

    Jag tycker du ska bestämma dig en gång för alla att nu räcker det. Du behöver inte flytta in hos någon kompis( dock kan det ju vara skönt att inte vara ensam) , du behöver inte byta telefon nummer, du behöver bara skita i att svara, skita i att öppna dörren, skickar personen ett brev så skit i att öppna det. Det handlar bara om att vara bestämd.

  • HippHipp

    Notikys: Fast har man varit med om misshandel och kränkningar kan det nog kännas tryggare att inte bo hemma ett tag kanske?

  • nokitus
    HippHipp skrev 2017-02-05 22:59:39 följande:

    Notikys: Fast har man varit med om misshandel och kränkningar kan det nog kännas tryggare att inte bo hemma ett tag kanske?


    Därför skrev jag att det kan vara skönt att inte vara ensam.
  • Anonym (Hjälp)

    Kontakta kvinnojouren för hjälp, även om du inte är under hot. Du får stöd.

    Planera om du får bo hos nån du känner LÅNGT BORT för jag tycker du ska flytta geografiskt, det gör din läkningsprocess mycket lättare och snabbare.

    Berätta inget. Var hemma eller kom till lägenheten direkt när han gått till jobbet och ha GÄRNA hjälp av någon/några.

    Packa allt nödvändigt först och sedan så mycket du får plats med. Om du hinner kan du slänga resterande av dina tillhörigheter i en stor sopsäck och dumpa i sophuset.

    Lämna om du vill en lapp med kort innehåll

    "Det är slut, kontakta inte mig"

    Och TA SEN HAND OM DIG SJÄLV ORDENTLIGT! <3

Svar på tråden Bara dra eller glida ifrån?