• Beeaatriice

    Era tidiga graviditetstecken??

    Jag och min sambo planerar att skaffa barn, vi har försökt i ca 3mån. Denna månad har jag känt mig annorlunda, trött men får ingen ro att sova, väldigt gråtmild, viss illamående, ömma bröstvårtor och i fredags 2/2 fick jag en kraftig ilning i livmodern, typ livmodertappen och det kändes som smärtan vandrade uppåt! ???? Inte alls likt tidigare mensvärk (har haft mycket mensvärk i mina dagar)

    Samt att det gör ont vid samlag!

    Har 5dagar kvar till BIM, men är nervös att testa redan nu.

    Så nu undrar jag vilka era tidigaste tecken varit? Eller om ni tror att det finns chans till att mina symtom varit gravid symtom! ????

    Tack på förhand! ????

  • Svar på tråden Era tidiga graviditetstecken??
  • Hi5

    Jag blev "magsjuk" med första barnet innan jag visste att jag var gravid. Sjukt lös i magen i över en vecka, all mat bara rann ur mig. Med andra barnet blev jag så ett dygn innan jag skulle föda. Med tredje barnet så var jag extremt kissnödig i början innan jag visste.

  • Milou3

    Väääldigt ömma bröstvårtor, mer kissnödig och konstant molvärk var nog mina första symptom. Fast det va 2 dagar innan bim. Tröttheten ochvillamåendet kom senare för mig.

    Blev ganska snabbt luktkänslig, att jag helt plötsligt fick avsmak för lakrits som jag älskar i vanliga fall. Även nykokt pasta tyckte jag luktade illa :)

  • Sissimoine

    Mina allra tidigaste tecken var metallsmak i munnen, känsligt luktsinne och nu sista grav. bröst som spänner. Och grät konstant ^^

    Hoppas du plussar (y)

  • Fridson

    Hej! Studsar in här och frågar också..

     Jag håller på att bli galen tror jag. Fick konstaterad PCOS i december (min senaste mens var i slutet på juli början på augusti), så jag har verkligen NOLL koll på min mens längre.
    Vi har försökt ett år och gud-vet-hur-många gånger jag varit skenis. Den här månaden är dock väldigt annorlunda, jag har haft mensvärk mer eller mindre sedan i lördags förra veckan.
    Ryggen ömmar, det har ömmat i livmoder/äggstockar så jag har varit säker på att "Nu kommer den!" flera gånger. Sprungit på toa och kissat en hel del i början av förra veckan. Igår slog det till en sjuk huvudvärk + illamående (trodde jag skulle kräkas rakt upp och ner) två gånger under dagen. Dock HAR jag migrän då och då men det kändes så konstigt. Mina bröstvårtor har varit ömma till och från men nu ingenting.
    Idag mår jag hur bra som helst! Förutom liiiite, lite mensvärk i ryggen. Känslig var jag igår också, kollade på ett hundklipp med bilder på valp vs gammal med ägarna och jag satt med en klump i halsen hela tiden. Däremellan är jag supersur eller jätteglad..

    Igår när vi hade sex (nu ni kommer det detaljer ;)) och vi var klara hade min man som en vit tjock "fast" flytning på dasen (det var inte sperma).

    Jag gjorde ett test för 1 vecka sedan drygt men det var negativt. Drömde dock att jag plussade igår men det kan säkert vara för att jag har tusen funderingar och börjar hoppas lite...

    Vad tror ni?
    Vill ta test men vet inte om jag törs. Vill inte bli besviken..

  • Milou3
    Fridson skrev 2017-02-06 11:45:19 följande:

    Hej! Studsar in här och frågar också..

     Jag håller på att bli galen tror jag. Fick konstaterad PCOS i december (min senaste mens var i slutet på juli början på augusti), så jag har verkligen NOLL koll på min mens längre.

    Vi har försökt ett år och gud-vet-hur-många gånger jag varit skenis. Den här månaden är dock väldigt annorlunda, jag har haft mensvärk mer eller mindre sedan i lördags förra veckan.

    Ryggen ömmar, det har ömmat i livmoder/äggstockar så jag har varit säker på att "Nu kommer den!" flera gånger. Sprungit på toa och kissat en hel del i början av förra veckan. Igår slog det till en sjuk huvudvärk + illamående (trodde jag skulle kräkas rakt upp och ner) två gånger under dagen. Dock HAR jag migrän då och då men det kändes så konstigt. Mina bröstvårtor har varit ömma till och från men nu ingenting.

    Idag mår jag hur bra som helst! Förutom liiiite, lite mensvärk i ryggen. Känslig var jag igår också, kollade på ett hundklipp med bilder på valp vs gammal med ägarna och jag satt med en klump i halsen hela tiden. Däremellan är jag supersur eller jätteglad..

    Igår när vi hade sex (nu ni kommer det detaljer ;)) och vi var klara hade min man som en vit tjock "fast" flytning på dasen (det var inte sperma).

    Jag gjorde ett test för 1 vecka sedan drygt men det var negativt. Drömde dock att jag plussade igår men det kan säkert vara för att jag har tusen funderingar och börjar hoppas lite...

    Vad tror ni?

    Vill ta test men vet inte om jag törs. Vill inte bli besviken..


    Allas graviditeter och symptom verkar ändå skilja sig en del.

    Har jag ömma bröstvårtor 2 dagar innan väntat men ÄR jag gravid, annars inte. Och en vårta bara gills inte :)

    Fast så är det för mig. Illamående, halsbränna, yrsel eller gud vet vad för symptom, kan jag ha mellan äl och bim utan att vara gravid. Sista gången jag var gravid så hade jag inte ett spår av sekret/flytning veckan innan bim.

    Alltså snustorrt verkligen.
  • Beeaatriice

    Fridson: förstår känslan av att bli besviken. Var på Apoteket och köpte ett test idag, får samla mod till att ta det! *nervös*

    Är konstant uppblåst, och såg nu att jag gått upp 3kg på en månad.... hoppas på en bebis nu, annars är det väl en pizzababy.

    Är konstant sötsugen också, helst bakelser av alla dess slag! :-0

  • Jaacky
    Beeaatriice skrev 2017-02-06 19:43:48 följande:

    Fridson: förstår känslan av att bli besviken. Var på Apoteket och köpte ett test idag, får samla mod till att ta det! *nervös*

    Är konstant uppblåst, och såg nu att jag gått upp 3kg på en månad.... hoppas på en bebis nu, annars är det väl en pizzababy.

    Är konstant sötsugen också, helst bakelser av alla dess slag! :-0


    Hur har det gått för dig Beeaatriice?? :) nyfiken... blev det nått test?
  • parentesen

    Jag fick en kyss på munnen som ju alltid smakat bra. Tidigt i graviditeten så vi visste inte om den. Kyssen smakade så illa att jag skrek NEJ USCH!!!

    Han skrattade och förstod varför kyssen inte smakade: jag var gravid!

  • parentesen

    Jag fick en kyss på munnen som ju alltid smakat bra. Tidigt i graviditeten så vi visste inte om den. Kyssen smakade så illa att jag skrek NEJ USCH!!!

    Han skrattade och förstod varför kyssen inte smakade: jag var gravid!

  • parentesen

    Direkt då jag blivit gravid alla tre gångerna, så har hormonförändringen gjort att lusten försvann! Den förste hade jag och sonen knappt kontakt med under de årtionden som passerat.

    Nye partnern blev det tråkigt för då jag satte in en hormonspiral snart efter födseln som gjorde att jag faktiskt tappade all lust i sju år tills vi skildes. (Det var ok utan samliv för mig).

    (Borde egentligen fått skadestånd men så går det ju inte till här...)

  • parentesen

    Första gången sa sköterskan att jag inte var gravid trots att jag var det och sen fick min son. Känner man många tecken har man mer hormoner som visar i test att du är gravid, tror jag.

    Jag ville inte fortsätta kyssas på mun, det smakade plötsligt illa! Utan att jag anade någon graviditet!

  • Användare50

    Cirka 1 vecka efter ägglossning fick jag som lätt mensvärk som strålade ut i ryggen på ett sätt det aldrig gjort förrut. Värken varade i kanske 15-20 minuter. I samband med detta började även mina bröst växa och det ömmade kring bröstvårtorna. Sen fortsatte jag att känna lätt molande i princip varje dag fram till BIM då jag testade mig och fick reda på att jag var gravid och molvärken har fortsatt efter det!

Svar på tråden Era tidiga graviditetstecken??