• gbgumman

Vi som äter nyttigt

Vi som vill äta nyttigt.
    Kan vi tipsa om goa rätter med mycket näring och smak

Jag har alltid älskat god nyttig mat. Är inte vegetarian eller nykterist. Jag dricker även kaffe. Tack och lov älskar jag även vego mat. Det vattnas i munnen när jag hör ord som grönkål och svarta bönor.

I morse laddade jag med en smoothie gjord på rödbeta, äpple, citron, ingefära, banan, mango och hallon. Mixade även ner spirulina och chiafrön. Vansinnigt gott.

I kväll blir det pasta rosso men jag lägger även till lite wahlnötter för det är sååå gott nyttigt.

Lunch blir det säkert lite havregrynsgrön. Lätt och snabbt på jobbet

Älskar programmet Leilas supermat och hämtar min inspiration mycket där.

Ge mig era favorit rätter. Hoppas på något svar iaf.

• Svar på tråden Vi som äter nyttigt
  • Ceciwan
    Hej,

jag jobbar på Fyran och är på jakt efter någon som är trött på alla bantningsråd och förvirrad av allt som sägs att man ska äta/inte äta. Vi håller på med ett program om hur kost och bantning blivit en jätteindustri - men många går ändå upp i vikt hur mycket de än anstränger sig.

Om det stämmer på dig så får du gärna höra av dig till [email protected] så berättar jag mer!

Hälsningar
    Cecilia
  • gbgumman
    Ceciwan skrev 2017-02-06 11:52:03 följande:

Hej,

jag jobbar på Fyran och är på jakt efter någon som är trött på alla bantningsråd och förvirrad av allt som sägs att man ska äta/inte äta. Vi håller på med ett program om hur kost och bantning blivit en jätteindustri - men många går ändå upp i vikt hur mycket de än anstränger sig.

Om det stämmer på dig så får du gärna höra av dig till [email protected] så berättar jag mer!

Hälsningar
    Cecilia

Stämmer inte på mig. Bantar aldrig och provar aldrig dieter. Är smal. Men jag har en otroligt stort intresse för mat som medicin och tycker nyttig mat är godare och smakligare än klassisk vardagsmat. Även om jag även äter sådan.
Svar på tråden Vi som äter nyttigt