• riktigmammafilmen

BARNSKÅDESPELARE - SPÄDBARN SÖKES TILL KORTFILMEN ”RIKTIG MAMMA”

Hej! 

Saleen heter jag och jag jobbar med casting till en kortfilm som heter ''Riktig Mamma''. Vi söker nu efter barn i åldern 3-5 månader och därför skriver jag här! Nedan är vår annons, jag hoppas det finns några som skulle vara intresserade av att vara med - då det är en viktig film och det kommer bli riktigt kul! :) 

?Riktig mamma? är en film om moderskap, flykt och att stå upp för sin rätt till mänsklighet i ett samhälle där ens kropp görs till en vara. Filmen är skriven och kommer att regisseras av Julia Adler och produceras av Fridhem Film/Brynhildur Thorarinsdottir.

TILL FILMEN SÖKER VI BARN I ÅLDERN 3-5 MÅNADER TILL EN AV HUVUDROLLERNA.

Barnets medverkande i filmen innebär att vara på inspelning 6 dagar. Vi kommer casta flera stycken olika barn som kommer vara på inspelning samtidigt så att vi därmed kan dela upp scener och tider mellan de för att minimera arbetsbörda. Barnet kommer vara med cirka 3-4 timmar per inspelningsdag. Föräldrar/vårdnadshavare behöver vara med barnet på inspelning.

Vi som spelar in studerar alla andra året på filmlinjen vid Fridhems Folkhögskola och är vana filmare. Vårt mål med produktionen är, förutom att göra en bra film, att arbeta på en professionell och effektiv nivå som liknar verkliga branschförhållanden så mycket som möjligt. När barnet är med på inspelning kommer samtliga i teamet vara ytterst noggranna och försiktiga i sitt arbete för att skapa så lugna och trygga arbetsförhållanden som möjligt. Vi strävar efter en bra kommunikation och öppen dialog med barnets föräldrar/vårdnadshavare.

Vi hoppas att det kan vara en rolig och lärorik upplevelse för samtliga inblandade! Passa på under föräldraledigheten och var med på filminspelning!

ÄR DITT BARN DEN VI SÖKER?
    SKICKA BILD PÅ BARNET, ÅLDER OCH KONTAKTUPPGIFTER TILL
    riktigmamma.filmen@gmail.com

Märk mejlet med ?BARN?.

Vi går noga igenom alla ansökningar och hör av oss om det blir aktuellt med en roll i produktionen. Castingen pågår löpande så skicka din ansökan till oss så snart som möjligt!

Vi kan tyvärr inte erbjuda ersättning då detta är en skolproduktion. Under inspelning kommer det finnas fika.

INSPELNING: 18-26 mars - sex inspelningsdagar. Svalöv/Malmö 

Svar på tråden BARNSKÅDESPELARE - SPÄDBARN SÖKES TILL KORTFILMEN ”RIKTIG MAMMA”