• Frögurka

nipt imorrn, så orolig...

Har 3 MA o en avbruten graviditet.

Mest orolig för om den ens lever imorrn. Inte lika orolig för annat fel på barnet för de känns som att ja redan fått trisomi 18 en gång, så även om risken för mej är större att drabbas igen så är den ändå liten.

Har sån ångest för morrondagen, de blir första ultraljudet.
    Försöker ändå trösta mej me att ja fortfarande nu i 11+0 har alla symtom kvar, även att mitt tsh stigit från 0,6 ända upp till 3,5. (Ja, ja har höjt levaxinet)
    Mina tidigare MA ja haft så har symtomen försvunnit över en natt typ, alla gånger i 8+, sist hade inte tsh stigit nånting.

• Svar på tråden nipt imorrn, så orolig...
  • FruHolmli
    Frögurka skrev 2017-02-06 14:49:58 följande:

Har 3 MA o en avbruten graviditet.

Mest orolig för om den ens lever imorrn. Inte lika orolig för annat fel på barnet för de känns som att ja redan fått trisomi 18 en gång, så även om risken för mej är större att drabbas igen så är den ändå liten.

Har sån ångest för morrondagen, de blir första ultraljudet.
    Försöker ändå trösta mej me att ja fortfarande nu i 11+0 har alla symtom kvar, även att mitt tsh stigit från 0,6 ända upp till 3,5. (Ja, ja har höjt levaxinet)
    Mina tidigare MA ja haft så har symtomen försvunnit över en natt typ, alla gånger i 8+, sist hade inte tsh stigit nånting.

Nipt? Gör man ul då?
    Är inte det bara ett blodprov?

Kub gjorde vi. Det är ul också :)

Hoppas det går bra!!
  • Frögurka

Ja, för att fastställe exak gravlängd, viktigt att ha passerat 10+0. Dessutom för att kolla antal foster.

• Ankissen

Håller tummarna för dig! Jag är just nu gravid i v. 26 men fick usla odds på mitt KUB i november 1:22. Detta berodde på bred nackspalt (dock inte så bred som din vad jag sett i en annan tråd, utan "bara" 3-4 mm). Jag fick vänta en vecka innan jag fick ta blodprovet till NIPT och sen väntade en horribel vecka när jag väntade på svar. Min bebis var dock frisk vad gäller kromosomer och på ett utökat UL har det visat sig att hjärna och hjärta och kärlsystem ser perfekt ut med. Håller som sagt alla tummar för att du får bra resultat. <3

• Frögurka
    Ankissen skrev 2017-02-06 16:05:31 följande:

Håller tummarna för dig! Jag är just nu gravid i v. 26 men fick usla odds på mitt KUB i november 1:22. Detta berodde på bred nackspalt (dock inte så bred som din vad jag sett i en annan tråd, utan "bara" 3-4 mm). Jag fick vänta en vecka innan jag fick ta blodprovet till NIPT och sen väntade en horribel vecka när jag väntade på svar. Min bebis var dock frisk vad gäller kromosomer och på ett utökat UL har det visat sig att hjärna och hjärta och kärlsystem ser perfekt ut med. Håller som sagt alla tummar för att du får bra resultat. <3

Ja tyckte inte väntan var så jobbig för då hade ja redan i princip fått domen på kun, så ja väntade mer på en bekräftelse bara. Ja förstår att de blir en hemsk väntan när man har dåliga, men bättre odds än mej, risker. Skönt att allt gått bra o att de trots allt verkar vara en frisk bebis.
    Min värsta väntan är ist ingör ultraljud, ovetskapen om den ens lever.
  • Frögurka

Bebis lever o hon kunde inte se nåt som helst avvikande när de gäller nån trisomi :)
    Blodprov för nipt lämnat, inte alls orolig över resultatet :)))

Svar på tråden nipt imorrn, så orolig...