• Ellifant

    Vilken är bäst? Pregotime eller Letrozole

    Hej! Har en liten fundering, jag har gjort nio försök med pregotime men inte lyckats bli gravid! Jag får både äggblåsor och ägglossning.

    Så nu undrar jag är det någon som inte har lyckats med pregotime och sent testa Letrozole och blev gravid?

  • Svar på tråden Vilken är bäst? Pregotime eller Letrozole
  • minezza

    Jag har testat båda, men inte blivit gravid med hjälp av varken dera. Jag har varit på utredning först med min dåvarande sambo och senare med min nuvarande man. Gynekologen tittade i mina papper och konstaterade att eftersom båda har blivit testade utan resultat vid förra utredningen så skippar vi såna saker nu och går direkt på IVF.


    Helt spontant skulle jag kanske tänka att om du ändå får äggblåsor och ägglossning och ändå inte blir gravid så är det inte det som är problemet. Kanske dags att gå vidare till nästa steg. Har ni testat insemination redan?

  • minezza

    Iofs blev åtm min slemhinna så tunn och torr av Pergotime, så ett embryo skulle inte ha kunnat fästa, där var Letro bättre. Har du gått på koller under tiden du tagit pergo? Har allt sett ok ut?

  • Ellifant

    Tack för svar! Jag har gått på kontroller och får fina stora ägg och min slemhinna är tjock enligt gyn. Jag jobbar med vikten har en fem kilo till att gå ner innan jag får göra ivf! Alla Pregotime kurer har gjort så jag har gått upp massor!

    jag har läst någonstans att letrozole är bättre för de som har pco och tänkte se här om det är så!

    Eller så vill jag ha kanske jag vill ha lite hopp <3

  • Bloody C

    Jag har också testat båda och fick bäst resultat av Letrozolen;
    Slemhinnan var tjockare och äggblåsan större. Vår läkare var väldigt förhoppningsfull efter den kontrollen och jag fick genast ta Ovitrellesprutan.
    Tyvärr blev vi inte gravida och jag väntar nu på min (försenade) mens.

    Jag hoppas att du får samma resultat och att det leder till ett plus!

Svar på tråden Vilken är bäst? Pregotime eller Letrozole