• Melami

Hur varmt i vagnen?

Jag är kanske lite knasig, men eftersom jag är så rädd att vår prinsessa ska bli antingen för varm eller för kall när jag är ute med henne i vagnen så köpte jag en sån där inne och ute termometer att ha i vagnen. Jag har tänkt att ha givaren innanför hennes overall och mäta där. Men hur ska tempen ligga ungefär. Var ute en halvtimme idag och den låg på ca. 34.5-35 grader innanför allt. Var det för varmt?
    Hon sov så gott hela vägen så jag märkte inget på henne om nåt var fel. Stannade dock flera gånger för att känna på henne

Tacksam för svar

/Sussi o Isabell 8 veckor

• Svar på tråden Hur varmt i vagnen?
  • Stromboli

Jag håller med om att det är jättesvårt att veta om det är för varmt eller för kallt i vagnen. Jag brukar också stanna och känna efter, lägger en hand på bröstet på Rasmus (2 mån) innanför overallen. Känns han lagon varm och sover gott är det nog inget att oroa sig för. Han ligger dessutom i en åkpåse så det är nog varmare än vi tror. Han sover dessutom jättebra ute, har t ex stått på en veranda i snön och då sov han 3 timmar rakt av!

Tror inte att du behöver oroa dig, de små skriker nog om det är för varmt eller för kallt.

• hedeskoga

Jag brukar känna i nacken på dem, om det känns "lagom" där så är det nog ganska bra.

• Norahs mamma

Mätte du innanför overallen så är ju risken stor att du tog en missvisande kroppstemp!

Känn efter med hande, som de andra skriver, istället...

• Melami

Var ska man mäta då? Under overallen hade hon en body o byxor bara.

• Norahs mamma

Vad var det för temp i övriga vagnen?
    Där hade jag nog mätt...

Men det är så svårt det där, för en bebis i 34graders värme låter ju tokhögt, men stoppar man in en temp i vår tröja så får vi nog samma
    Man får nog gå mer på känn... Känns hon lagom varm när man tar upp henne så vet man... Å kolla med jämna mellanrum, speciellt händer och fötter kollade jag (ofta)....

• Melami

Jag satte själva displayen som då mäter innetempen bakom huvudet på henne o där var bara 7 grader....

Men när jag tog upp henne var hon varm o go överallt utom nästippen som var lite kall.
    Huvudsaken måste ju vara att hon är varm innanför overallen? Det enda som sticker ut utanför täcket o allt är ju huvudet men där har hon mössa samt hättan på overallen. Så även om det är 7 grader i huvudändan så har hon ju högre temp under kläderna så att säga.

Svar på tråden Hur varmt i vagnen?