• Anonym (Twist)

Varför ses killar med dåligt självförtroende som nåt dåligt för tjejer?

När tjejer med dåligt självförtroende inte alls ses som dåligt av killar.

• Svar på tråden Varför ses killar med dåligt självförtroende som nåt dåligt för tjejer?
  • Anonym (Weerty)

Fast det där har väl egentligen ingenting med kön att göra och är högst personligt. Jag vet många tjejer som inte alls tycker att dåligt självförtroende är en dealbreaker, och jag känner många killar som tycker att dåligt självförtroende är det värsta som finns.

• Dixie

Tycker alla killar om tjejer med dåligt självförtroende??

• Anonym (:))

Vet väl inte om det är så... Kan bara säga från min egen erfarenhet att killar med dålig självkänsla/självförtroende är opålitliga och tom farliga...

• Anonym (Twist)
    Anonym (Weerty) skrev 2017-02-06 20:32:26 följande:

Fast det där har väl egentligen ingenting med kön att göra och är högst personligt. Jag vet många tjejer som inte alls tycker att dåligt självförtroende är en dealbreaker, och jag känner många killar som tycker att dåligt självförtroende är det värsta som finns.

Extremt ovanligt att tjejer är tillsammans med killar med dåligt självförtroende if you ask me.
  • Anonym (Twist)
    Dixie skrev 2017-02-06 20:36:15 följande:

Tycker alla killar om tjejer med dåligt självförtroende??

Nope, sa jag inte heller.
  • Anonym (Twist)
    Anonym (:)) skrev 2017-02-06 20:40:15 följande:

Vet väl inte om det är så... Kan bara säga från min egen erfarenhet att killar med dålig självkänsla/självförtroende är opålitliga och tom farliga...

Medan tjejer med dåligt självförtroende är riktiga änglar, eller vad då?
  • Andreasss123

Du får nog se detta med tanke på att man kan ha dåligt självförtroende i olika områden.
    En tjej kan se sig som attraktiv och känna sig självsäker i det, men ha dåligt självförtroende i andra områden. Samma med killar.

Om du inte gillar dig själv, så är det inte lika troligt att andra gör det. En person som gillar sig själv gillar även andra mer. Visar mer uppskattning till andra.

• Anonym (Maja)

Det är väl svårt för både män pch kvinnor med dåligt självförtroende - om det dåliga självförtroende gäller just relationer. Men det handlar väl kanske inte alltid så mycket om att ingen vill ha en som att man i det läget inte har kapacitet att visa att man vill ha någon.

Även om man har låg självkänsla generellt. När jag var ung och hade dåligt självförtroende på det området samt dålig skälvkänsla innebar det att om en kille visade intresse måste det vara något fel på honom -annars skulle han ju inte visat intresse för mig. Och med den inställningen är det svårt att få till en relation. Så tror inte det främst handlar om det dåliga självförtroendet som sådant utan om hur man beter sig när man har såligt självförtroende.

• Anonym (Maja)
    Anonym (Twist) skrev 2017-02-07 03:51:15 följande:

Extremt ovanligt att tjejer är tillsammans med killar med dåligt självförtroende if you ask me.

Jag vet gott om killar/män som har dåligt självförtroende inom olika områden men som har relationer. De flesta människor har ju dåligt självförtroende inom något område - särskillt som unga. Det kan vara svårt att se det hos andra bara om man själv har dåligt självförtroende och låg självkänsla - man tenderar att bli lite egocentrisk då.
Svar på tråden Varför ses killar med dåligt självförtroende som nåt dåligt för tjejer?